Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

Γιάννης ὁ Εὐλογημένος!


Φώτης Κόντογλου.

Γιάννης

ὁ Εὐλογημένος!

«Διηγήματα τῶν Χριστουγέννων», Ἐκδόσεις Ἁρμός
O Ἅγιος Βασίλης, σὰν περάσανε τὰ Χριστούγεννα, πῆρε τὸ ραβδί του καὶ γύρισε σ᾿ ὅλα τὰ χωριά, νὰ δεῖ ποιὸς θὰ τόνε γιορτάσει μὲ καθαρὴ καρδιά. Πέρασε ἀπὸ λογιῶν-λογιῶν πολιτεῖες κι ἀπὸ κεφαλοχώρια, μὰ σ᾿ ὅποια πόρτα κι ἂν χτύπησε δὲν τ᾿ ἀνοίξανε, ἐπειδὴ τὸν πήρανε γιὰ διακονιάρη. Κ᾿ ἔφευγε πικραμένος, γιατὶ ὁ ἴδιος δὲν εἶχε ἀνάγκη ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους, μὰ ἔνοιωθε τὸ πόσο θὰ πονοῦσε ἡ καρδιὰ κανενὸς φτωχοῦ ἀπὸ τὴν ἀπονιὰ ποὺ τοῦ δείξανε κεῖνοι οἱ ἄνθρωποι.

Ἕνας πιστὸς απαντά στον Κορίνθου Διονύσιο

Αποτέλεσμα εικόνας για O Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας στην «Κροκίδειο» αίθουσα
Ἀπάντηση στὸν Δεσπότη Κορίνθου κ. Διονύσιο
Ἀγαπητέ ἐν Χριστώ Δέσποτα κ. Διονύσιε,
σᾶς στέλνω μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὴν ἀπάντηση μου στὰ σχόλια ποὺ κάνατε στὴν συνάντηση ποὺ πρὶν λίγες μέρες διοργανώσατε μὲ τὸν Γόρτυνος κ. Ἱερεμία, γιατὶ λόγω τῶν φωνῶν σας δὲν ἦταν δυνατὸ ἐκεῖ νὰ γίνει ἀντίλογος, πόσῳ μᾶλλον διάλογος. Ἀλλὰ σᾶς καταλαβαίνω· ἄνθρωπος εἶστε καὶ ἐσεῖς καὶ πρέπει νὰ ξεθυμάνετε. 

Ὁ κ. Βλ. Φειδᾶς ὁμολογεῖ καί ἀποκαλύπτει περί τῆς συνάξεως τοῦ Κολυμπαρίου (Κρήτης)

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Όταν οι οργανωτές ομολογούν με αυτήν την ωμότητα, τα περί της εν Κρήτη συνόδου, άραγε υπάρχουν ακόμα ..... πιστά μέλη της Εκκλησίας μας που έχουν αμφιβολία;
Όψονται οι οργανωτές και οι υποστηρικτές της Κρήτης εις  όν εξεκέντησαν. 
Έσπειραν ανέμους..... ας ετοιμαστούν για τον θερισμό.....
π. Φώτιος Βεζύνιας.
 
 

 
Αὐτο-ἀπολογούμενος....
Ὁ κ. Βλ. Φειδᾶς ὁμολογεῖ καί ἀποκαλύπτει
περί τῆς συνάξεως τοῦ Κολυμπαρίου (Κρήτης)
ὑπό Δημ. Κυρ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου
Τήν Πέμπτη τό μεσημέρι, 22/12/2016, στή Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν πραγματοποιήθηκε Σεμιναριακή διάλεξη τοῦ ὁμοτίμου Καθηγητοῦ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας κ. Βλασίου Φειδᾶ, μέ θέμα: " Ἡ ἐκκλησιολογία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας σύμφωνα μέ τίς ἀποφάσεις τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου. ".

Ἡ διάλεξη δόθηκε στήν αἴθουσα Ὀπτικοακουστικῶν τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς, ἐνώπιον πολυπληθοῦς ἀκροατηρίου, τό ὁποῖο ἀποτελεῖτο κυρίως ἀπό φοιτητές τῆς Σχολῆς. Παρέστησαν κάποιοι, σχετικῶς λίγοι, Καθηγητές, ἐν ἐνεργεία καί ὁμότιμοι καί κάποιοι Κληρικοί.

Η απόρριψη “της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου“ της Κρήτης''- ''Επαρχία Ράσκας-Πριζρένης και Κοσσόβου-Μετοχίας στην εξορία”


Το συνοδικό Μήνυμα της εκκλησιαστικής και λαϊκής Συνόδου της Επαρχίας Ράσκας-Πριζρένης και Κοσσόβου-Μετοχίας στην εξορία (ο Επίσκοπος Αρτέμιος), η οποία πραγματοποιήθηκε στη μονή του Αγίου Νικολάου στη Λοζνίτσα κοντά στο Τσατσάκ στις 5 Ιουνίου το 2016 Η απόρριψη “της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου“ της Κρήτης
Θεοφιλή Σύνοδε των ορθοδόξων, αγιοσαββαϊτικέ λαέ του Θεού, Χριστός Ανέστη!
Στο φως της γιορτής του Πάσχα πραγματοποιείται αυτή η ιερά Σύνοδος με την ελπίδα ότι αυτή θα συνεισφέρει στην πνευματική ανάσταση και στην αφύπνιση της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του σερβικού ορθόδοξου λαού.
Ο μεγάλος Πατέρας της Εκκλησίας, ο Άγιος Βασίλειος, ο Αρχιεπίσκοπος Καισαρείας, είπε: “Θεοῦ μεμνῆσθαι μέν διηνεκῶς εὐσεβές καί κόρον ούκ ἔχον τῇ φιλοθέῳ ψυχῇ“.

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

Ὀφειλομένη δευτερολογία σχετικὰ μὲ τὸ κείμενο τοῦ Πρωτοπρ. Πέτρου Χίρς



Ὀφειλομένη δευτερολογία σχετικὰ μὲ τὸ κείμενο τοῦ Πρωτοπρ. Πέτρου Χίρς
Εἶχα γράψει, ὅτι θὰ περίμενα τὸ δεύτερο μέρος τῆς ἀπάντησης τοῦ π. Πέτρου Χίρς γιὰ νὰ ἀπαντήσω. Ἐπειδὴ ὅμως πολλοὶ πιστοὶ ρωτοῦν, πότε θὰ ἐμφανιστεῖ ἡ ἀπάντησή μου  καὶ μπορεῖ μὲ τὴν ἀναμονή μου - ἰδίως σὲ αὐτοὺς τοὺς καιροὺς ποὺ τὰ γεγονότα τρέχουν - νὰ σκανδαλίζω ἀκουσίως τοὺς ἀδελφούς μας, ἀποφάσισα νὰ ἀπαντήσω τώρα, ἐλπίζοντας μάλιστα, ὅτι μὲ τὸ κείμενό μου καὶμὲ τὰ νέα στοιχεῖα ποὺ παραθέτω, ὁ καλοπροαίρετος διάλογος θὰ συνεχιστεῖ. Καταρχήν θέλω νὰ ξεκαθαρίσω, ὅτι εἶμαι εὐγνώμων γιὰ τὴν ἀπάντηση τοῦ σεβαστοῦ π. Πέτρου. Εἶναι ὡραῖο νὰ γίνεται διάλογος μὲ ὀρθόδοξο ἦθος, μὲ ἐπίπεδο χωρὶς ὕβρεις καὶ ἀκρότητες καὶ μὲ βάση πάντα τὴν διδασκαλία τῶν Πατέρων. Ἡ ἀπάντησή μου περιλαμβάνει δύο μέρη: Τὶς θέσεις τοῦ πατρὸς Πέτρου γιὰ τὸν π. Σεραφεὶμ καὶ τὴν ὑπονοούμενηἢ σημαινόμενη ἀπὸ αὐτὲς γνώμη του περὶ ζηλωτισμοῦ.

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ

ΣΧΟΛΙΟ: Άς γίνουμε λοιπόν μέτοχοι της ομολογίας αυτών των Αγίων Πατέρων.

Και στις τρεις περιπτώσεις της αποτειχίσεώς του (μοιχειανική αίρεση και εικονομαχική) ο Όσιος και οι υπόλοιποι ομολογητές Πατέρες διετήρησαν τα ίδια στοιχεία στον αγώνα των και ετήρησαν την ίδια τακτική. Η οδός την οποία ακολούθησαν ήτο αφ’ ενός μεν να είναι τόσο κοντά στην αιρετική εκκλησιαστική ηγεσία, ώστε με την ομολογία της Ορθοδόξου Πίστεως και την καταδίκη της αιρέσεως εκ μέρους της, αμέσως να ενσωματωθούν μαζί της, και συγχρόνως να είναι τόσο μακριά, ώστε να μην μολύνονται από την αίρεση και μην συμφύρονται με αυτήν.
Η γραμμή αυτή τους απηγόρευε κάθε εκκλησιαστική επικοινωνία μετά των αιρετικών και συγχρόνως τους εμπόδιζε να κάνουν μια ιδική των Σύνοδο και μία νέα Εκκλησία.

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2016

Μοναχός Παΐσιος Καρεώτης, «Θεολογική» τραγωδία Αρχιερέως



Η «Μητρόπολις των εορτών»
«Θεολογική» τραγωδία Αρχιερέως
Γράφει ο μοναχός Παΐσιος Καρεώτης,  Καθηγητής Αθωνιάδος Σχολής
Λύπη βαθυτάτη μας προεκάλεσε η δημοσίευσις προ ημερών, της εγκυκλίου εκ της Μητροπόλεως Φλωρίνης με αριθ. Πρωτ. 1151, την 27η Οκτωβρίου 2016. 

Ο Μητροπολ. Φλωρίνης κατηγορούμενος υπό κληρικού του επί Οικουμενισμώ και αναγνώρισιν των αποφάσεων της “συνόδου” του Κολυμπαρίου, υπ ᾽αυτού, και κατά συνέπειαν την μη μνημόνευσίν του, εξέδωσε αυτή την εγκύκλιο προς τους Ιεροκήρυκες, Ιερείς, Μοναχούς και προς όλον το Χριστεπώνυμον πλήρωμα της Μητροπόλεώς του (Βλέπε, aktines blogspot.gr/5 ΔΕΚΕΜΒΡ.).

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: Ἐκεῖνοι πού θὰ παρακαθίσουν στὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο ἔχουν ἀλωθεῖ ἀπὸ τὸν Οἰκουμενισμὸ



panorthoksh synodos 44
Ὁ σκοπός μιᾶς Συνόδου εἶναι νά φέρει τήν εἰρήνη• ὅμως ἔρχεται πάντοτε ἡ εἰρήνη; Λοιπόν. Φημολογεῖται ἡ συγκρότηση μιᾶς Πανορθόδοξης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἡ ὁποία λέγεται ὅτι θά εἶναι ἡ ὄγδοη Οἰκουμενική Σύνοδος. Ξέρετε ὅτι μέχρι τώρα ἔχουμε ἑπτά Οἰκουμενικές Συνόδους, ἀλλά καί κάποιες Τοπικές Συνόδους.

Μοναχός Παίσιος Ἁγιορείτης: Τίς αἱρέσεις πάντα τίς ἀκολουθοῦν διωγμοί.


panorthoksh synodos 44
Τίς αἱρέσεις πάντα τίς  ἀκολουθοῦν διωγμοί.
            Πόσα δεινά ἔχουν ἔλθει στόν κόσμο; Οἰκονομική κρίση,φτώχεια καί πεῖνα, μετανάστευση λαῶν,τρομοκρατικές ἐνέργειες,πόλεμοι σφαγές καί ἐγκλήματα,νόμοι ἀντίχριστοι ἀσεβεῖς καί ἀνήθικοι,ἐξάπλωση τῆς διαστροφῆς τῶν ἀνθρώπων,ἀγωνιώδης προσμονή παγκόσμιου πυρηνικοῦ πολέμου,ἐξαγγελίες κυβερνητῶν, προετοιμασίες ἐθνῶν, μετακινήσεις στρατῶν,χρεοκοπίες κρατῶν,καταστροφή τῆς χώρας μας ἀπό ἀντεθνικές κυβερνήσεις,ἐξαθλίωση τοῦ λαοῦ μας μέ ἐντολές ἐξωτερικῶν δυνάμεων,εἰσροή φανατικῶν μωαμεθανῶν στήν ὀρθόδοξη πατρίδα μας,ἀπειλές γειτονικῶν κρατῶν γιά τήν ἐδαφική μας ἀκεραιότητα κ.ἄ.π.πού ξαφνικά ἐμφανίζονται καί δέν ξέρουμε πού θά ὁδηγήσουν τήν ζωή μας.

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Κάθε φορά που είναι Χριστούγεννα. Να το Φως… και όχι το «Πώς»..


Το video το είδαμε στο: https://www.youtube.com/watch?v=YGKzdddrmgA&t=37s
 
Χριστούγεννα.. Κρύο.. Πολύ κρύο.. Τα βήματα ακούγονται πάνω στο παγωμένο χορτάρι.. Οι θόρυβοι του χωριού… κι αυτοί παγωμένοι λες και προσπαθούν μυστικά να ξεπαγώσουν για ν’ ακουστούν. Όρθρος βαθύς. Σκοτάδι παντού. Ναι σα το σκοτάδι που είχε ο κόσμος πριν να γεννηθεί ο Αναμενόμενος Βασιλιάς  και Κύριος των κυριευόντων…

Ένα Προφητικό Κείμενο (1) του πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη, γραμμένο το 1964, για τη σημερινή πρωτοφανή Εκκλησιαστική Αποστασία

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Αν τον είχαμε σήμερα κοντά μας τον Άγιο Γέροντα, άραγε τι θα έλεγε βλέποντας την "σήψιν" της σημερινής μορφής του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ. 

  

Θεολόγοι τίνες, επηρεαζόμενοι από τα σύγχρονα παγκόσμια ρεύματα, ως καραμέλλαν πιπιλίζουν τώρα τελευταίως την λέξιν
«οικουμενικότης»,
«οικουμενικόν πνεύμα»,
«οικουμενική κίνησις».
Οικουμενικότης! Τι ωραία λέξις! Αλλά κάτω από την λέξιν αυτήν κρύπτεται ο φοβερώτερος δια την Ορθοδοξίαν κίνδυνος.

Ποιος κίνδυνος; Θα τον παρουσιάσωμεν με ένα παράδειγμα:


Μία γυνή είνε πιστή εις τον άνδρα της. Δεν επιτρέπει τρίτος τις να υπεισέλθη εις τας σχέσεις των. Διαρκώς ενθυμείται τας επισήμους υποσχέσεις που έδωκεν ενώπιον Θεού και ανθρώπων.
Αλλ’ η γυνή αύτη τυγχάνει να είνε εκτάκτου καλλονής, και ελκύει τα βλέμματα πολλών.


Λόγω όμως της εντιμότητος της γυναικός, όποιος θα ετόλμα να την πλησίαση και να κάνη πρότασιν περί ανηθίκων σχέσεων, αμέσως θα απεκρούετο μετ’ οργής. Και εάν επέμενεν, ένα ισχυρόν ράπισμα της εντίμου γυναικός επί του αναιδούς προσώπου του θα τον έκανε να συνέλθη.

Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Οι Κανόνες της Εκκλησίας είναι Τείχη του Αίσχους.»


Pope Francis visits the Refugee Camp of Moria, in Mytilene, Lesbos, on April 16, 2016 / Επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων της Μόριας, Μυτιλήνη, στη Λέσβο, στις 16 Απριλίου, 2016
Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Οι Κανόνες της Εκκλησίας είναι Τείχη του Αίσχους.»
Ομιλεί ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης
… Στη Θεολογική Σχολή όταν ήταν ακόμη δάσκαλός μου στα δυνατά του ο καθηγητής Χρήστου, ο Βαρθολομαίος ως Αρχιμανδρίτης Αρχοντώνης υπέβαλε διδακτορική διατριβή με θέμα: Η Κωδικοποίηση των Ιερών Κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Και στη διδακτορική του διατριβή έλεγε αυτό, ότι μερικοί Κανόνες έχουν περιπέσει σε αχρησία και ότι κάποιοι από τους Κανόνες που δεν έχουν περιπέσει σε αχρησία πρέπει να αλλάξουν. Μεταξύ αυτών των Κανόνων που πρέπει να αλλάξουν, από τότε έλεγε πως ήταν ο Κανόνας για τις συμπροσευχές.

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Η αίρεση και οι επιπτώσεις της



                                                                                                                        
  Μαθητεία στο εκκλησιαστικο παρελθόν
Η ΑΙΡΕΣΗ

      
Η αγία Ορθόδοξος Εκκλησία μας πάντοτε ετίμησε τον αγώνα αγίων μορφών, Ομολογητών της Ορθοδοξίας κατά της ποικίλης αιρέσεως. Ο αγώνας αυτός καταλαμβάνει το πλείστον μέρος της εκκλησιαστικής ιστορίας και  ουσιαστικώς υπήρξε ο κυριώτερος,  ή μάλλον ο μόνος, παράγων διαμορφώσεως και εξελίξεως της λεκτικής διατυπώσεως των εκκλησιαστικών δογμάτων. Όμως, τί σημαίνει «αίρεση»; Γιατί η Εκκλησία πολεμεί τις αιρέσεις (και όχι βεβαίως τους αιρετικούς); Έως ποίου σημείου είναι ανεκτή η αίρεση; Σώζονται όσοι ακολουθούν τις αιρέσεις;
       Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μερικές αφορμές ωφελίμου προβληματισμού πάνω στα θέματα αυτά.


Εισαγωγή
1. Τι είναι αίρεση
2. Δαιμονική προέλευση της αιρέσεως
3. Οι αιρετικοί κατηγορούν ακόμη και τους Αγίους
4. Αίρεση ίσως να είναι και η αλλαγή ενός «ιώτα» των εκκλησιαστικών δογμάτων
( ιστορικά παραδείγματα, διδασκαλία των Αγίων Πατέρων)
5. Σωτηριολογικές επιπτώσεις της αιρέσεως
    Α. Τα μυστήρια των αιρετικών, καθ΄ ότι άκυρα είναι αχαρίτωτα
Οι αιρετικοί δεν έχουν «αποστολική διαδοχή».
Το βάπτισμα των αιρετικών είναι «καθ’ εαυτό» άκυρο και χωρίς καμμία «διαδοχή»
Η αίρεση (και όχι ο αντι-αιρετικός αγώνας) δημιουργεί σχίσμα και εξάγει από την κοινωνία με το Σώμα Χριστού
    Β. Οι αιρέσεις αλλοιώνουν το ορθόν σέβας στη ζωή των πιστών
(Αρειανισμός, Νεστοριανισμός, Μονοφυσιτισμός, Εικονομαχία, λατινικός αντιη-συχασμός)
6. Οι αιρέσεις ποτέ δεν θα εκλείψουν έως της Β΄ Παρουσίας
Σύνοψη ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

Μέγας Βασίλειος: περί δανείων

Γράφει ο 
Νατσιός Δημήτρης
δάσκαλος-θεολόγος Κιλκίς

Αποτέλεσμα εικόνας για μεγασ βασιλειοσΜπορεί στα άχρηστα «περιοδικά ποικίλης ύλης», τα κατ’ ευφημισμόν βιβλία γλώσσας του Δημοτικού, ο Μέγας Βασίλειος «να απλώνει τη μπουγάδα του και να κρεμά το μακρύ του σώβρακο» (Γλώσσα Δ΄ δημοτικού, β΄ τεύχος, σελ. 52) ή, σύμφωνα, με το κρανιοκενούς εμπνεύσεως εύρημα του «περιοδικού» της Ε΄ Δημοτικού, να επιδίδεται σε μαγικά πράγματα, όπως, για παράδειγμα, να συγκεντρώνει, εν είδει χαλκομανίας, έλατα στο κόκκινο παλτό του. (Γλώσσα Ε΄ Δημοτικού, β΄ τεύχος, σελ. 30-31), όμως στα βιβλία των ιερών γραμμάτων της Εκκλησίας μας, διαβάζουμε γιατί είναι, ο Βασίλειος ο Μέγας, φωστήρ της Οικουμένης.
Είναι δυνατόν σε σχολικά βιβλία τάχα και Γλώσσας να συντηρείται και να προβάλλεται ακόμη αυτό το διαφημιστικό παχύσαρκο ξωτικό, αυτή η χαζοχαρούμενη φιγούρα που μοιράζει παιχνίδια στα μοσχοαναθρεμμένα βλαστάρια των δυτικών κοινωνιών, παιχνίδια που έφτιαξαν λιπόσαρκα και κοκαλιασμένα χεράκια παιδιών του Τρίτου ή Τέταρτου Κόσμου; Ποιον, αυτόν που και τους λεπρούς της Βασιλειάδας ασπαζόταν και αγκάλιαζε, αυτόν που έγινε εύγλωττος και σιωπώσα παραίνεση αρετής και φιλανθρωπίας, που «έπεισεν ανθρώπους όντας, ανθρώπων μη καταφρονείν».

Αποφυγή των διαιρέσεων και των ψευδοποιμένων που τις προκαλούν (Άγιος Ιγνάτιος)

 
Ἀπὸ τὴ διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου
ἅγιος Ἰγνάτιος, ὁ ὁποῖος γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ ἔγινε τροφὴ τῶν λεόντων, διδάσκει νὰ ἀποφεύγουμε τὶς μεταξύ μας διαιρέσεις καὶ τὶς κακοδοξίες τῶν αἱρετικῶν, ἀπὸ τοὺς ὁποίους προέρχεται πνευματικὸς μολυσμὸς ποὺ ἐπεκτάθηκε σὲ ὅλο τὸν κόσμο.
Ὁμιλεῖ ἀσφαλῶς γιὰ τὶς περιπτώσεις ἐκεῖνες ποὺ οἱ πιστοί, ἀντὶ νὰ ἀνατρέχουμε στοὺς Πατέρες καὶ νὰ ἀκολουθοῦμε τὴν Εὐαγγελικὴ ὁδὸ ποὺ ἐκεῖνοι μᾶς ὑποδεικνύουν, ἐμεῖς τοὺς παρερμηνεύουμε καὶ ἀκολουθοῦμε τὴν δική μας γνώμη, ἀρνούμαστε δὲ νὰ ἐξετάσουμε ὅποιον μᾶς παρουσιάζει διὰ μέσου τῶν πατερικῶν κειμένων, διαφορετικὴ γνώμη ἀπὸ τὴ δική μας, ὑποτιμώντας τὸν ἐν Χριστῷ ἀδελφό μας, ὡς μὴ ὑπακούοντα στὴν αὐθαίρετη γνώμη μας. Ἔτσι ὅμως δὲν ὁμονοοῦμε ἐν Χριστῷ καὶ προκαλοῦμε διαιρέσεις στὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.

Δεν είναι τόσο περιεκτικό το «να αποτελεί μέλος της ίδιας του της εκκλησίας» - (Δήλωση του Τορόντο)

Αποτέλεσμα εικόνας για παγκοσμιο συμβουλιο εκκλησιων



ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ  ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ ΤΟ ‘’ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ  ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ’’ - (ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΡΟΝΤΟ)
Στο τελικό κείμενο ‘Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον’’, της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνόδου της Κρήτης, στο άρθρο 19 αναφέρονται  τα εξής :  «Έχουν δε βαθείαν την πεποίθησιν (αι ορθόδοξοι Εκκλησίαι-μέλη του Π.Σ.Ε.) ότι αι εκκλησιολογικαί προϋποθέσεις της Δηλώσεως του Τορόντο (1950), τιτλοφορουμένης ‘’Η Εκκλησία, αι Εκκλησίαι και το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών’’ είναι κεφαλαιώδους σημασίας δια την Ορθόδοξον συμμετοχήν εις το Συμβούλιον». 

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Συμπροσευχή του Πατριάρχη Αντιοχείας με Ρ/καθολικούς και μονοφυσίτες (ΦΩΤΟ)

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Πολύ θέλω να έλθουν και να με πείσουν όλοι οι "υποστηρικτές" της "τακτικής" που ακολουθεί η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ότι αυτό που βλέπουμε είναι η προσπάθεια του Πατριάρχη Αντιοχείας να επαναφέρει τα "χαμένα¨ πρόβατα στην ποίμνη.  Δεν ντρεπόμαστε; Δεν κοκκινίζουμε;
Πιστέ λαέ της Εκκλησίας προδίδουν την Ορθοδοξία.
Ξ Υ Π Ν Α ΚΑΙ ΠΕΤΑΞΕ ΤΟΥΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ.
π. Φώτιος Βεζύνιας
Σε μια ατμόσφαιρα «αγάπης και χαράς» συναντήθηκαν με αφορμή τα τέσσερα χρόνια από την εκδημία του Ιγνάτιου Δ΄οι επικεφαλής διαφόρων δογμάτων στη Δαμασκό.
Ο Πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης συμπροσευχήθηκε με τον αποστολικό νούντσιο στη καρδινάλιο Μάριο Τζενάρι και τον Γενικό Γραμματέα του συμβουλίου των εκκλησιών στη Μέση Ανατολή π.Μισέλ, ενώ συμμετείχαν και επίσκοποι και ιερείς και διάκονοι και καλόγριες , και έψαλαν ύμνους με αφορμή την εορτή της γεννήσεως του Θεανθρώπου
Παράλληλα προσευχήθηκαν για την επιστροφή των απαχθέντων Μητροπολιτών Χαλεπίου, ενώ έκλεισαν  με μια προσευχή για την ανάπαυση του μακαριστού Πατριάρχη Ιγνάτιος στην τέταρτη επέτειο από την κοιμησή του.
 
 

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

«Μὰ τί ὠφέλιμοι ἐχθροὶ εἶστε ἐσεῖς! Τί φιλάνθρωποι κατήγοροι!»


  Αποτέλεσμα εικόνας για τριπτυχο αγιοσ ιωάννησ Χρυσόστομος γέννηση οικουμενισμός
Γράφει ο Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου, Κλασσικὸς φιλόλογος, Ἱστορικός

Τὰ Χριστούγεννα στέκονται πιὰ μπροστὰ ἀπὸ τὴν πόρτα μας, ἡ νηστεία πλησιάζει στὸ τέλος της, οἱ προετοιμασίες γιὰ τὴν μεγάλη γιορτὴ ἄρχισαν. Καὶ ὅμως αὐτὰ τὰ Χριστούγεννα θὰ εἶναι διαφορετικά, θὰ ἔχουν μία διαφορετικὴ συναισθηματικὴ φόρτιση. Ὁ λόγος εἶναι ὁ Οἰκουμενισμός, ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ ὁποία -ἔτσι ἐπέτρεψε ὁ Θεός- ἀπειλεῖ πιὰ συνοδικῶς τὴν Ἐκκλησία, γιὰ τὴν ὁποία ὁ Λυτρωτής μας γεννήθηκε ταπεινὰ σὲ ἕνα σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ. Μέσα σὲ λαμπροστόλιστες ἐκκλησιές θὰ εἶναι ἀντιληπτή -ἀπὸ τοὺς θλιβομένους γιὰ τὴν ἐπέκταση τῆς αἱρέσεως πιστούς- μιὰ διάχυτη πνευματικὴ δυσσωδία ἀναμεμειγμένη δυσάρεστα μὲ τὴν θεάρεστη εὐωδία τοὺ θυμιάματος, καὶ ἀναδυόμενη παράλληλα μὲ τὴν ἔκπλαγη ὡραιότητα τῶν Χριστουγεννιάτικων ὕμνων· τὴν δυσοσμία ἀπὸ «τάφους κεκονιαμένους» ἐνδεδυμένους στολὲς λαμπρὲς ποὺ μέσα τους κρύβουν λύκους ἅρπαγες, ποὺ χρησιμοποιοῦν βέβηλα καὶ δόλια τὰ λόγια τοῦ ὑπέρτατου Μυστηρίου γιορτάζοντας τὸ γενέθλιο τοῦ ἑνὸς Σωτήρος, τὸν ὁποῖον ὅμως ἀρνοῦνται, ἀφοῦ ἀκολουθοῦν φανερὰ ἢ σιωπηλὰ τὸν Οἰκουμενισμό.

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Καλαβρύτων: ''Ο Άγιος Σπυρίδων δίδει απάντηση προς την εν Κρήτη συνελθούσα Μεγάλη Σύνοδο''

agios kalabriton
   
Του Σεβ. Μητροπολίτου Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου

Η προσφάτως εορτασθείσα μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, Πολιούχου Κερκύρας, αλλά και η εκείσε μετάβασις του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου μας κ.κ. Ιερωνύμου έφεραν στη μνήμη μας μερικά στοιχεία από τή ζωή, ή μάλλον από τά θαύματα του Αγίου Σπυρίδωνος, τα οποία αποκτούν πολύ μεγάλη σημασία για τα σημερινά δρώμενα στο χώρο της Εκκλησίας! Είναι μηνύματα με πολλούς αποδέκτες!
Αφιερώνουμε, λοιπόν, τις παρακάτω γραμμές πρός
α) τους «Αγαπούληδες» του Θεού, οι οποίοι μας κατακρίνουν, οσάκις κραδαίνουμε μάχαιραν τιμωρησίας.
β) τους Οικουμενιστές καί
γ) πρός τους παράγοντες της «Αγίας και Μεγάλης» Συνόδου της Κρήτης.

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Ο αιρετικός Πάπας

 
Αποτέλεσμα εικόνας για Ο ΠΑΠΑΣ
Ὁ αἱρετικὸς Πάπας
Κάθε φορὰ ποὺ βλέπω ἢ ἀκούω τὸν πάπα σὲ κάποια λατρευτικὴ ἡ κοινωνικὴ ἐκδήλωση, διαπιστώνω μὲ λύπη ὅτι μέγα χάσμα ἐστήρικται μεταξὺ ὀρθοδόξων καὶ παπικῶν. Ἡ ἀπόσταση ποὺ μᾶς χωρίζει εἶναι μεγάλη καὶ ἡ ὅποια προσέγγιση ἀδύνατη.

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

ΘΑ ΕΡΘΗ ΔΙΩΓΜΟΣ OΠΩΣ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ

Σχετική εικόνα

«Έν πάσι τοις διωγμοίς υμών» (Β´ Θεσ. 1,4)

Aπο το βιβλίο τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
«ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ», ἐκδοση Γ ἐπηυξημένη, 2015, σελ. 14-15

Κύριο γνώρισμα των χριστιανών ο διωγμός.
Εκεί πάμε. Θα επανέλθουμε στους αποστολικούς χρόνους. Αυτό θα γίνει ή μέσα από την Εκκλησία ή απ’ έξω με εξωτερικό διωγμό. Όπως στη Ρωσία ήταν εκατομμύρια ψευτοχριστιανοί. Μετά ήρθε το μεγάλο κόσκινο και κοσκινίστηκαν οι Χριστιανοί. Τώρα υπάρχουν λίγοι, αλλά πραγματικοί Χριστιανοί. Ζήτημα μέσα στη Μόσχα, που είναι 8 εκατομμύρια, να υπάρχουν 100-200 Χριστιανοί. Αλλά αυτοί έχουν μέσα τους δύναμη. Ο βίος τους, το παράδειγμα τους, η αυτοθυσία τους το δείχνει. Εδώ εμείς είμαστε όλοι χριστιανοί του γλυκού νερού. Αν πιστεύαμε στο Θεό θα είχαμε εγκαταλείψει κάθε άλλη κοσμική ασχολία. Τι να τα κάνεις τα άλλα, το Ευαγγέλιο ποιος εφαρμόζει.

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης για το συγκρητισμό των διαθρησκειακών τελετών της Ασσίζης


Ο ΑΡΧΙΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟ ΤΩΝ  ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ ΤΗΣ ΑΣΣΙΖΗΣ
 «Εις την σχετικοποίησιν της Πίστεως οδηγούν αι συμπροσευχαί Ορθοδόξων μετά ετεροδόξων και ετεροθρήσκων.  Εις την προσευχήν δια την ειρήνην, που τελείται κατ’ έτος εις Ασσίζην, συμμετέχουν και οπαδοί άλλων θρησκειών και μάλιστα ειδωλολατρικών.  
Ως εκ τούτου πολλοί Ορθόδοξοι ανησυχούν σοβαρότατα, ότι όπισθεν τοιούτων εκδηλώσεων κρύπτεται το κίνημα της Νέας Εποχής, η οποία αποβλέπει εις τον εξοβελισμόν της Χριστιανικής Πίστεως και μάλιστα με την είσοδον της τρίτης χιλιετίας, της χαρακτηριζομένης ως εποχής του Υδροχόου»*, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης.

Άνευ των Παπικών ου δύναται ποιείν ουδέν! – Ο κρυμμένος φονταμενταλισμός



Δυστυχώς το Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως φαίνεται ότι νομίζει ότι  δεν διαθέτει ιδίαν δύναμιν και εξουσίαν και είναι αναγκασμένον συνεχώς να στηρίζεται από τους Παπικούς δια ο,τιδήποτε επιθυμεί να πράξη. Ακόμη και εις την θρονικήν εορτήν έπρεπε να παρίσταται αντιπροσωπία, δια να δοθή ολίγον κύρος.
 Πληροφορίαι του Ο.Τ. αναφέρουν ότι ο Πατριάρχης επεθύμει σφοδρώς να είναι παρών ο Πάπας και η απουσία του τον δυσηρέστησεν, αλλά δεν εκοινοποίησεν αυτήν ευρύτερα. Ως επληροφορήθημεν από ανακοινωθέν του Πατριαρχείου της 1ης Δεκεμβρίου 2016:
«Την μεσηβρίαν της Τρίτης, 29ης Νοεμβρίου, αφίχθη εκ Ρώμης η επίσημος Αντιπροσωπία της Α. Αγιότητος του Πάπα Φραγκίσκου αποτελουμένη εκ των Σεβ. Καρδιναλίου κ. Kurt Koch, Προέδρου του Ποντιφηκού Συμβουλίου δια την προώθησιν της ενότητος των Χριστιανών, Θεοφιλ. Επισκόπου κ. Brian Farrell, Γραμματέως του Συμβουλίου, και Οσιολ. κ. Andrea Palmieri, Υπογραμματέως αυτού,

Το ανακοινωθέν της Εκκλησίας της Βουλγαρίας δια το Κολυμβάρι


Αποτέλεσμα εικόνας για Η στάση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας, για τη Σύνοδο στο Κολυμπάρι της Κρήτης
Δήλωση της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας περί της Συνόδου της Κρήτης (2016) και περί του κειμένου «Οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο»

Στην συνεδρίαση της ολομέλειας στις 15.11.2016, πρωτόκολλο No 22, η Ιερά Σύνοδος προέβη σε θεώρηση του κειμένου « Οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο », που εγκρίθηκε από τη Σύνοδο της Κρήτης, στην Ελλάδα, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, και εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση:
Κατά τη συνεδρίαση στις 01.06.2016, πρωτόκολλο No 12, η ολομέλεια του σώματος της Ιεράς Συνόδου αποφάσισε να προτείνει την αναβολή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, προκειμένου να συνεχίσουν την προετοιμασία για αυτήν. Σε αντίθετη περίπτωση, η Ιερά Σύνοδος δήλωσε ότι η Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θα λάβει μέρος σε αυτή.

Οἰκουμενικός Πατριάρχης: Ἀγάπες μέ τούς αἱρετικούς, σκληρότητα γιά τούς Ὀρθοδόξους

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Ας μου πει κάποιος ποίος Ιερός Κανόνας λέγει, ότι έχει το ΝΤΕ ΦΑΚΤΟ δικαίωμα ο Πατριάρχης να οδεύει εις "ΑΙΡΕΤΙΚΆΣ ΟΔΟΥΣ", και ποίος  Ιερός Κανόνας λέγει ότι εμείς τα παιδιά του, πρέπει να τον βλέπουμε "ΑΠΑΘΩΣ".
  Ας έλθουμε όλοι εις εαυτόν. Αυτή η εικόνα που βλέπουμε αμέσως παρακάτω και χιλιάδες άλλες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας ξέφυγε από την ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΟΔΟΝ.
Δικαίωμά του. Ας οδεύσει την "οδόν της απωλείας" μόνος και ας μας αφήσει ήσυχους στην Εκκλησία του Χριστού μας.
π. Φώτιος Βεζύνιας.
 
Ἐνδεικτικὴ φωτογραφία ἀπὸ τὴν πρόσφατη (06/12/16)
ἐπίσκεψη τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου στὸ Μπάρι τῆς Ἰταλίας…
Ὅταν ἡ ἀλήθεια καί ἡ ἀγάπη ὑποχωροῦν καί δίνουν τή θέση τους στήν ἐπίδειξη πυγμῆς, σίγουρα κανείς Ὀρθόδοξος δέν μπορεῖ νά χαίρεται. Ὁ λόγος γιά τήν ἐπιστολή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο λίγες ἡμέρες πρίν ἀπό τήν ἔκτακτη Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (23-24 Νοεμβρίου 2016), ἡ ὁποία ἀσχολήθηκε μέ τή λεγομένη Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο στό Κολυμπάρι τῆς Κρήτης (Ἰούνιος 2016). Ὁ Οἰκ. Πατριάρχης μέ τήν ἐπιστολή του αὐτή (ἀρ. πρωτ. 1153 τῆς 18ης Νοεμβρίου 2016) ζητεῖ –οὔτε λίγο οὔτε πολύ– τήν καθαίρεση τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση καί ὅσων ἄλλων ἐν Ἑλλάδι ἀσκοῦν κριτική στίς ἀποφάσεις τοῦ Κολυμπαρίου! Ὁ κ. Βαρθολομαῖος ἐπισείει ἐπίσης τήν ἀπειλή ὅτι θά παύσει τήν...ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τούς μητροπολίτες Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας κ. Ἀμβρόσιο καί Πειραιῶς κ.Σεραφείμ! 

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: "Ἐκεῖνοι πού θὰ παρακαθίσουν στὴν Πανορθόδοξη Σύνοδο ἔχουν ἀλωθεῖ ἀπὸ τὸν Οἰκουμενισμὸ"

Ἀπό τό βιβλίο τοῦ † π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου: Δύο ὁμιλίες ἀναφερόμενες στήν Ἀποστολική Σύνοδο τῶν Ἱεροσολύμων, 52 μ.χ., ἐκδ. «Ὀρθόδοξος Κυψέλη» Μάιος 2016
Ὁ σκοπός μιᾶς Συνόδου εἶναι νά φέρει την εἰρήνη• ὅμως ἔρχεται πάντοτε ἡ εἰρήνη; Λοιπόν. Φημολογεῖται ἡ συγκρότηση μιᾶς Πανορθόδοξης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἡ ὁποία λέγεται ὅτι θά εἶναι ἡ ὄγδοη Οἰκουμενική Σύνοδος. Ξέρετε ὅτι μέχρι τώρα ἔχουμε ἑπτά Οἰκουμενικές Συνόδους, ἀλλά καί κάποιες Τοπικές Συνόδους.
Ἔτσι λοιπόν φημολογεῖται μία ὄγδοη Οἰκουμενική Σύνοδος, ἡ ὁποία θά γίνει στίς μέρες μας. Εἶναι πολλά χρόνια πού ἔχουν ἤδη ἀρχίσει καί ξεκινήσει ἐργασίες γι᾽ αὐτή τήν ὄγδοη Οἰκουμενική Σύνοδο• ἔχουν πραγματοποιηθεῖ μάλιστα καί Προσύνοδοι. Ἐπίσης ἔχουν ἐξαγγελθεῖ προγραμματικές δηλώσεις ἀπό τόν καινούργιο μας πατριάρχη [ἐνν. τόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο], καί μεταξύ τῶν ἄλλων πού εἶπε –καί λέγονται κατά καιρούς πολλά– ἦταν ὅτι θά προσπαθήσει νά πραγματώσει τήν ὄγδοη Οἰκουμενική Σύνοδο. [...]

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Ή μόνος ή μετ᾽ άλλων τα όσια και ιερά της πίστεως θα τα υπερασπιστώ.

Σχετική εικόνα

Τὰ παλληκάρια τῆς ἀρχαίας Ἑλλάδος ἐπάνω στὴν Ἀκρόπολι τῶν Ἀθηνῶν ὁρκιζόταν καὶ λέγανε: Ἤ μόνος μετ᾽ἄλλον τὰ ὅσια καὶ τὰ ἱερὰ ὑπερασπιῶ. Καὶ ἐγὼ μικρός στρατιώτης τὸ δηλώνω παρησία ἢ μόνος ἢ μετ᾽ἄλλων τὰ ὅσια καὶ ἱερὰ τῆς πίστεως θὰ τὰ ὑπερασπίσω μέχρι τελευταίας ρανίδος τοῦ αἵματός μου.

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Τελικῶς, μάλλον: Μωραίνει Κύριος...

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Τελικῶς, μάλλον: Μωραίνει Κύριος...
Ἐπειδὴ μὲ ὁδύνη διαβάζουμε, ἐνίοτε καὶ μὲ ναυτία καὶ ζάλη, ὅσα περιέχονται στὴν ἐπιστολὴ τοῦ Πατριάρχου Κπόλεως πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν, καὶ ἐπειδὴ γίνεται προσπάθεια νὰ χρησιμοποιηθοῦν ρήσεις τῶν ἁγίων πατέρων γιὰ νὰ προσδώσουν κῦρος καὶ πειστικότητα στὰ γραφόμενα,καὶ ἐπειδὴ σὲ προηγούμενο σημείωμα (ΕΔΩ), -ὅπου καταδείχθηκε πλήρης διαστρέβλωσις τῶν λόγων τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου"μίαν εν Εκκλησία, δει φωνήν είναι αεί" (Εις ΑΚορινθίους ΛΣΤ , P.G. 61, 315) - ἔγραψα ὅτι : «καὶ γιὰ τὶς ἄλλες πατερικὲς παραθέσεις ἰσχύουν τὰ ἴδια», γιὰ νὰ μὴν θεωρηθεῖ ὅτι πρόκειται γιὰ αὐθαίρετη γενίκευση συνεχίζω τὸν ἔλεγχο τῶν χρησιμοποιηθέντων πατερικῶν χωρίων.

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

«Ο Κανών είναι ακλόνητος»


«Ο ΚΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΛΟΝΗΤΟΣ»
(Φλωρίνης Αυγουστίνος, 30-3-70)
Νίκος Σακαλάκης,Μαθηματικός
Μέσα στη σημερινή δίνη του οικουμενισμού, όλο και περισσότερο οι ορθόδοξες ψυχές αισθάνονται την ανάγκη της προσευχητικής ικεσίας στον Άγιο Τριαδικό Θεό, ώστε οι επίσκοποι της Ορθόδοξης Εκκλησίας να πάρουν την ορθή, θεολογικά και ιστορικά, θέση απέναντι στην αίρεση του Οικουμενισμού, που ως «Λέων ωρυόμενος» ζητά την ανατροπή-κατάποση της Ορθοδοξίας. 
Η δειλία των Ορθοδόξων, η επισκοπική απραξία έναντι της αιρέσεως και το χειρότερο, η πνευματική αποδοκιμασία-τιμωρία των Ορθοδόξων αγωνιστών (Αγιορείτες πατέρες, π. Παΐσιος Αμύνταιου), αναπόφευκτα γίνονται συνοδοιπόροι του οικουμενισμού.