Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

Ποιοι επιδιώκουν την ανοικοδόμηση του «Τρίτου Ναού» και γιατί;



Οι ορθόδοξοι Ιουδαίοι προσεύχονται τρεις φορές την ημέρα ως εξής : «Είθε με το θέλημά Σου, να χτιστεί γρήγορα ο Ναός στις ημέρες μας».
Η ιδέα της ανοικοδόμησης του Τρίτου Ναού φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος στις συνειδήσεις των Ισραηλινών.
Σ’ ένα γκάλοπ που έγινε πριν λίγα χρόνια, σχετικά με το κτίσιμο του Ναού, ένα ποσοστό 58% των Εβραίων ήταν θετικό στην ιδέα αυτή, ενώ το 1983 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 18%.
Σύμφωνα με την ισλαμική παράδοση, ο «Θόλος του Βράχου», κτίστηκε το 691 μ.Χ., και αποτελεί το σημείο από το οποίο ο Μωάμεθ ανέβηκε στον Παράδεισο, με την συνοδεία του Άγγελου Γαβριήλ.
Όμως, σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση, το όρος Μοριά (Mount Moriah), που βρίσκεται τώρα κάτω από τον Θόλο του Βράχου, είναι ο τόπος που υπήρχε ο Ναός του Σολομώντα με τα Άγια των Αγίων.
Μέχρι τώρα, η κρατούσα παράδοση στους εβραϊκούς κύκλους ήταν ότι έπρεπε να καταστραφεί ο Θόλος του Βράχου, προκειμένου να κατασκευαστεί ο τρίτος και τελευταίος ιουδαϊκός ναός.
Ωστόσο, σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε το 2007 στο Tehumin, μια εφημερίδα που ασχολείται με θέματα του Ιουδαϊκού Νόμου, ο Frankel, ένας νέος θεολόγος, παρουσίασε μια διαφορετική πρόταση.
Το κύριο επιχείρημα είναι ότι η Ιουδαϊκή θρησκεία υπογραμμίζει το ρόλο του «προφήτη» σχετικά με την ανοικοδόμηση του Ναού.
Ο προφήτης αυτός θα έχει κάποια υπερεξουσία, συμπεριλαμβανομένης της διακριτικής ευχέρειας να προσδιορίσει εκείνος την ακριβή τοποθεσία του Ναού, ανεξάρτητα από τις αποκλίνουσες εβραϊκές παραδόσεις.

Ο Frankel έχει υιοθετήσει το σενάριο ενός αυθεντικού προφήτη στον οποίο έχει δοθεί μία ιερή «αποκάλυψη» ότι ο Ναός θα πρέπει να ανοικοδομηθεί στην συγκεκριμένη ή σε άλλη τοποθεσία στο Όρος του Ναού, αλλά σε ειρηνική γειτνίαση με τον τέμενος και άλλους μουσουλμανικούς οίκους προσευχής, όπως το τέμενος al-Aksa και τους χριστιανικούς ναούς που βρίσκονται τριγύρω.
Ωστόσο, τόσο οι Μουσουλμάνοι όσο και κάποιοι Εβραίοι έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην πρωτοβουλία αυτή. Ο Σεΐχης Abdulla Nimar Darwish, ιδρυτής του Ισλαμικού Κινήματος στο Ισραήλ, είπε ότι είναι μάταιο να μιλάμε για το τι θα συμβεί όταν ο Mahdi, που αποτελεί τον «Μεσσία» για τους μουσουλμάνους, εμφανιστεί και αποκαλύψει τον εαυτό του.
"Γιατί να πάρουμε εμείς αυτήν την ευθύνη νααποφασίζουμε για τέτοια πράγματα"; δήλωσε ο Darwish σε τηλεφωνική συνέντευξη της εφημερίδας Jerusalem Post. "Ακόμη και οι Εβραίοι πιστεύουν ότι απαγορεύεται να ξαναχτίσουν το Ναό μέχρι να εμφανιστεί ο Μεσσίας. Γιατί λοιπόν να συζητάμε; Ο Mahdi θα αποφασίσει αν θα ξαναχτιστεί ή όχι ο Ναός. Και εάν εκείνος αποφασίσει τελικά ότι θα πρέπει να ξαναχτιστεί, τότε εγώ ο ίδιος θα βγω έξω και θα πάω στο Ιερό Όρος και θα βοηθήσω κουβαλώντας πέτρες", λέει ο Darwish, προειδοποιώντας μάλιστα ότι είναι ενάντιος σε κάθε προσπάθεια για το ξαναχτίσιμο του Ναού πριν από την έλευση του Mahdi. Όσο υπάρχει ακόμα και ένας μουσουλμάνος ζωντανός, κανένας Ιουδαϊκός Ναός δε θα βρεθεί στο Al-Haram Al-Sharif [το Ιερό Όρος]. Το status quo πρέπει να διατηρηθεί, διότι διαφορετικά θα υπάρξει αιματοχυσία".
Σε αντίθεση, ο Baruch Ben-Yosef, πρόεδρος του Κινήματος για την Επαναφορά του Ναού (Movement to Restore the Temple), κατέστησε σαφές ότι ο Ναός πρέπει να κατασκευαστεί, εκεί όπου βρίσκεται ο Θόλος του Βράχου σήμερα.
"Όποιος λέει ο,τιδήποτε άλλο απλά δεν ξέρει για τι μιλάει", είπε. "Ένας προφήτης δεν έχει τη δύναμη να αλλάξει το Νόμο, στον οποίο αναφέρεται ρητά η τοποθεσία του Ναού".
Ο Ben-Yosef επίσης απορρίπτει την ιδέα ότι η ανοικοδόμηση του Ναού πρέπει να γίνει από έναν προφήτη. "Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα Sanhedrin (το Συνέδριο, το οποίο και «δίκασε» τον Ιησού)", δήλωσε.
Το Σώμα των Ορθόδοξων Ραβίνων του Ισραήλ έχει αντιταχθεί στις προσπάθειες να ξαναχτιστεί ο Ναός, από τότε που το Όρος τέθηκε υπό ισραηλινό έλεγχο, το 1967. Επίσης, το Ύπατο Ραβινάτο εξέδωσε διάταγμα που απαγορεύει την είσοδο των Εβραίων στην περιοχή για την τέλεση διαφόρων τελετουργικών «καθαρισμού», σύμφωνα με τα ιουδαϊκά έθιμα.
 
Ωστόσο, αρκετές λαϊκές εβραικές οργανώσεις, όπως το Κίνημα για την Επαναφορά του Ναού (Movement to Restore the Temple) και ανυπότακτοι Ραβίνοι, συμπεριλαμβανομένου του ραββίνου Yisrael Ariel, επικεφαλής του Ινστιτούτου του Ναού (Temple Institute) στην Ιερουσαλήμ και ηγετικού μέλους του αναβιωμένου Sanhedrin, το οποίο καθοδηγείται από τον ραββίνο Adin Steinsaltz, έχουν ζητήσει να προχωρήσουν οι διαδικασίες για να ξαναγίνουν θυσίες στο Όρος και να ανοικοδομηθεί ο Ναός.
Σημειώνεται ότι ο ραββίνος Ariel Yisrael, ιδρυτής του Ινστιτούτου του Ναού (The Temple Institute) δεν είναι κάποιος ασήμαντος, γραφικός ή απλά «αντιδραστικός» ραβίνος, όπως θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει από το άρθρο. Στον Yisrael απονεμήθηκε πέρσι, από το Ισραηλινό Υπουργείο Παιδείας το "Βραβείο του Ιουδαϊκού Πολιτισμού". Η απονομή έγινε στις 23 Οκτωβρίου 2008, στο Yad Sarah House στην Ιερουσαλήμ.
Ο ραββίνος Yisrael Ariel υπήρξε αλεξιπτωτιστής του "πολέμου των 6 ημερών" και ίδρυσε το Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Οικοδόμηση του Ναού (Institute for Research and Building the Temple), πιο γνωστό ως το Ινστιτούτο του Ναού (Temple Institute), περίπου πριν από 20 χρόνια.
Το Ινστιτούτο έχει ήδη κατασκευάσει με γνήσια υλικά (όπως αναφέρονται στην Παλαιά Διαθήκη) αυθεντικά αντικείμενα για την λειτουργία του τρίτου Ναού, προκειμένου όλα να είναι έτοιμα όταν θα κατασκευαστεί ο "Τρίτος Ναός".
Οι συνεχιζόμενες ανασκαφές από την αρχαιολογική υπηρεσία του Ισραήλ κάτω από το τέμενος al-Aqsa έχουν προκαλέσει πολλές ανησυχίες για την ακεραιότητα του ιστορικού χώρου, αλλά και γι αυτή της γύρω περιοχής, όπου το Ισραήλ σκάβει συνεχώς σήραγγες από το 1967. Οι ανασκαφές απειλούν το τέμενος al-Aqsa και τον Θόλο του Βράχου και αποτελούν κατάφωρη παραβίαση της ιερότητας των ιερών χώρων. Σύμφωνα με τους Παλαιστίνιους, οι ανασκαφές που συνεχίζονται ανελλιπώς απειλούν τα ιστορικά μνημεία, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την κατεδάφισή τους και παραβιάζουν τις συνθήκες της Χάγης και της Γενεύης, καθώς και τα ψηφίσματα της UNESCO για τους προστατευόμενους ιστορικούς χώρους.
Από τότε που το Ισραήλ κατέλαβε την Παλιά Πόλη της Al-Quds το 1967, οι ανασκαφές έχουν πυροδοτήσει διαδηλώσεις και αντιρρήσεις στον μουσουλμανικό κόσμο.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους Παλαιστίνιους μουσουλμάνους, οι ανασκαφές που συνεχίζονται εδώ και πάνω από 40 χρόνια, έχουν ως κύριο και αποκλειστικό στόχο να υπονομεύσουν κυριολεκτικά και να καταστρέψουν το τέμενος al-Aqsa, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκπλήρωση της εβραϊκής προφητείας για την ανοικοδόμηση του ναού στον ίδιο χώρο όπου οικοδομήθηκε το τέμενος. Οι Ισραηλινοί προβάλλουν ως δικαιολογία ένα απόσπασμα από τον Προφήτη Ιεζεκιήλ και αξιώνουν ότι θα πρέπει να ισοπεδωθεί έκταση 50,000 τετραγωνικών μέτρων, προκειμένου να χτιστεί ο «Τρίτος Ναός».
Σύμφωνα με την ιουδαϊκή θρησκεία, ένα χαρακτηριστικό του Μεσσία, είναι ότι θα φέρει την «παγκόσμια ειρήνη»… Θα είναι, όπως λένε, ένας ηγέτης που όμοιό του δεν γνώρισε το ανθρώπινο γένος. Κάτω από την καθοδήγησή του θα εμπνεύσει ολόκληρο τον κόσμο να αλλάξει πορεία.

Για τους χριστιανούς, ωστόσο, η ανοικοδόμηση του «Τρίτου Ναού» θα γίνει από τον «Άνθρωπο της Αμαρτίας», τον επερχόμενο Παγκόσμιο Κυβερνήτη: τον Αντίχριστο.
 
Με πληροφορίες από Αγιοτόκος Καππαδοκία, Almanar, Occupied Palestine.

 
Πηγή: Ας Μιλήσουμε Επιτέλους
 
Χαίρετε εν Κυρίω
π. Φώτιος Βεζύνιας