Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021

ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

 

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης

Ὁμότιμος Καθηγητς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

 


 

Πρν ἀπ δεκατέσσερα χρόνια στς 25 Ἰανουαρίου τοῦ 2007, προσκεκλημένος ἀπ ὀρθόδοξο σωματεῖο, ὡμίλησα στν αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τοῦ Δήμου Βόλου, μ θέμα: «Κινδυνεύει τώρα σοβαρ ἡ Ὀρθοδοξία». Ἡ ἀφυπνιστικ ἐκείνη ὁμιλία, μ ἰσχυρ τεκμηρίωση, δημοσιεύθηκε στ περιοδικ τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν», στήν «Θεοδρομία»[1], κα ἐτάραξε τς συνειδήσεις τῶν Οἰκουμενιστῶν, διότι παρουσίαζε ὁλοφάνερα τν ἀλλαγ πορείας τῆς παραδοσιακῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀπ τν Ὀρθοδοξία πρς τν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

Ἐντοπίσαμε τος κινδύνους κυρίως σ τρεῖς περιοχς τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς. Ἐν πρώτοις εἰς τ ὅτι ὅλες οἱ ἱεραρχίες, ὅλοι οἱ ἐπίσκοποι τῶν τοπικῶν αὐτοκεφάλων ἐκκλησιῶν, πλν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, ἔχουν διαβρωθῆ ἀπ τν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Προστέθηκε σ᾽ αὐτς κα ἡ ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία μέχρι τ τέλη τοῦ 20οῦ αἰῶνος, μέχρι κα τοῦ ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ἦταν παραδοσιακ Ὀρθόδοξη. Ὅσοι ἐκπροσωπούσαμε τν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος στος Θεολογικος Διαλόγους κα σ ἄλλες διαχριστιανικές, διαθρησκειακές, διορθόδοξες συναντήσεις θεωρούμασταν «μαῦρα πρόβατα» ἀπ τν πλειονόητα τῶν ἄλλων ἀντιπροσωπειῶν, ἀνεπιθύμητα πρόσωπα, γιατ ἀντιδρούσαμε στς οἰκουμενιστικς ἀποφάσεις τῶν πολυποίκιλων διαλόγων κα συναντήσεων, πολυμερῶν κα διμερῶν. Ὁ γράφων ἐξεδιώχθη ἀπ τν Διάλογο Ὀρθοδόξων κα Ρωμαιοκαθολικῶν ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μ ἀπαίτηση τοῦ Βατικανοῦ κα τυφλ ὑπακο τοῦ Φαναρίου, παρ τν ἀντίδραση τοῦ τότε Ὀρθοδόξου ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ, διότι πρωτοστάτησα στν καταδίκη τῆς Οὐνίας στ Freising τοῦ Μονάχου τν Ἰούνιο τοῦ 1990, ὅπου ἀναγκάσθηκαν κα οἱ Ρωμαιοκαθολικο ν ὑπογράψουν τν καταδίκη τῆς Οὐνίας, κα περισσότερο, διότι ἀντέδρασα κα παρουσίασα τς οἰκτρς κα ἀθεολόγητες ἀποφάσεις, ὁλοφάνερα προδοτικές, σ καινούργια ἀχρείαστη συνεδρία τῆς ὁλομέλειας τοῦ Διαλόγου στ Balamand τοῦ Λιβάνου τ 1993, ὅπου ὄχι μόνον ἀθωώθηκε ἡ Οὐνία, ἀλλ γι πρώτη φορ «Ὀρθόδοξοι» κληρικο κα θεολόγοι ἀναγνώρισαν τν Παπισμ ὡς ἐκκλησία μ ἔγκυρα μυστήρια κα ἀποστολικ διαδοχή, νομίμως δρῶντα γι τν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων[2].

Ὁ δεύτερος χῶρος τν ὁποῖο διέβρωσε ὁ Οἰκουμενισμς εἶναι οἱ δύο Θεολογικς Σχολς Ἀθηνῶν κα Θεσσαλονίκης, κα ἄλλες βέβαια ἀν τν Οἰκουμένη Θεολογικς Σχολές, οἱ ὁποῖες τροφοδοτοῦν πλέον τν κλῆρο κα τν ἐκπαίδευση μ θεολόγους οἰκουμενιστικῆς νοοτροπίας κα σπουδῆς. Ὅ,τι μαθαίνουν στς Θεολογικς Σχολς ἀπ τος κατ συντριπτικ πλειοψηφία οἰκουμενιστς καθηγητάς, αὐτ διδάσκουν στς ἐνορίες κα στ σχολεῖα οἱ νέοι κληρικο κα θεολόγοι. Τώρα μάλιστα γι πρώτη φορ ὁ Οἰκουμενισμς κα τ οἰκουμενιστικ κείμενα τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης (2016), ἡ ὁποία νομιμοποίησε τς αἱρέσεις κα τν παναίρεση τῦ Οἰκουμενισμοῦ, πέρασαν κα στ νέα βιβλία Θρησκευτικῶν τοῦ Δημοτικοῦ, τοῦ Γυμνασίου κα τοῦ Λυκείου. Κα μολονότι ἡ «Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων» (ΠΕΘ) ἀγωνίσθηκε κα ἀγωνίζεται ἐναντίον τῆς οἰκουμενιστικῆς φατρίας τῶν θεολόγων τοῦ «Καιροῦ», πο μετήλλαξαν τ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἀπ Ὀρθόδοξη διδαχ σ οἰκουμενιστικ σούπα, παρ ταῦτα δν ἐτόλμησαν οὔτε τν Οἰκουμενισμ ἐπίσημα ν καταδικάσουν, οὔτε τν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου κα τ Οὐκρανικ σχίσμα, οὔτε τος πρωτεργάτας κα πρωτοστάτας τῆς οἰκουμενιστικῆς διαβολικῆς ὑστερίας. Ἡ μετάλλαξη ὅμως τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν εἶναι καρπς τοῦ Οἰκουμενισμοῦ κα τ κακ χτυπιέται στν ρίζα του.

Ὁ τρίτος χῶρος, ὅπου ἀπρόσμενα κα ἀπροσδόκητα σιγά-σιγά, εἰσέδυσε ὁ Οἰκουμενισμς εἶναι δυστυχῶς τ Ἅγιον Ὄρος, κυρίως βέβαια στ ἐπίπεδο τῆς διοίκησης τῶν Μονῶν, εὐτυχῶς ὄχι ὅλων, ἐνῶ ἡ πλειονότητα τῶν μοναχῶν στς σκῆτες κα στ κελι ἀντιδροῦν κα ἀνθίστανται, διωκόμενοι κα ταλαιπωρούμενοι. Εἶναι πάντως διστακτικ κα ἐπιφυλακτικ στ ν καταδικάσει τ οἰκουμενιστικ ἔκτροπα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, τν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης στ Κολυμπάρι (2016) κα τ Οὐκρανικ Σχίσμα, ὅπως ἔπραττε παλαιότερα γι μικρότερες ἐκτροπές. Ἀντίθετα ἔστειλε κα ἐκπρόσωπο στ Κολυμπάρι τῆς Κρήτης, κα κάποιοι ἀπ τος ἡγουμένους κα ἱερομονάχους συλλειτούργησαν κα συλλειτουργοῦν μ τος σχισματικος τῆς Οὐκρανίας.

Οἱ λόγοι γι τος ὁποίους ἀναφερόμαστε στος κινδύνους πο ἀντιμετωπίζει ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι δύο. Ἐν πρώτοις, διότι ὄχι μόνο ἐπαληθεύθηκαν ὅσα τότε, πρν ἀπ δεκατέσσερα χρόνια ἐπισημαίναμε γι τν οἰκουμενιστικ διάβρωση τῶν Ἐπισκόπων, τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν κα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀλλ κα διότι τώρα μεγάλωσαν οἱ κίνδυνοι κα φθάνουμε στ ὅρια τοῦ μ παρέκει, στν κίνδυνο ν μᾶς ἐγκαταλείψει ὁ Θεός, στν Θεοεγκατάλειψη, λόγῳ τῆς ἀποστασίας μας. Ἡ ψευδοσύνοδος τῆς Κρήτης, τ Οὐκρανικ Σχίσμα, τ κλείσιμο τῶν ναῶν λόγῳ τοῦ Κορωνοϊοῦ, μ ὅλα τ συνακόλουθα, τν μασκοφορία μέσα στος ναος κα τν ἀσεβῆ εἰκονομαχικ στάση ἀπέναντι τῶν ἱερῶν εἰκόνων κα τῶν ἱερῶν λειψάνων, τν ἀπαγόρευση τῶν λιτανειῶν, τν δυσφήμηση κα βλάσφημη θέση ἀπέναντι στν Θεία Κοινωνία κα στν Ἱερ Λαβίδα, κα πολλ ἄλλα, ἐπιβάλλουν ν χτυπήσουμε κα πάλι τς καμπάνες τοῦ κινδύνου, μήπως κα ξυπνήσουν κάποιοι ἀπ τν ραστώνη κα τν ἀδιαφορία. Γι τν λόγο αὐτ θ κυκλοφορηθεῖ ἐντς τῶν ἡμερῶν σ μικρ βιβλίο, εὔκολα προμηθεύσιμο, ἡ ὁμιλία μας ἐκείνη στν Βόλο τν ὁποία μνημονεύσαμε μ τίτλο «Κινδυνεύει τώρα σοβαρ ἡ Ὀρθοδοξία». Στν Βόλο, ὅπου ἡ τοπικ Ἱερ Μητρόπολη Δημητριάδος κα Ἁλμυροῦ πρωταγωνιστεῖ μ τν «Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν» στν ἀποδόμηση τῆς Ὀρθόδοξης Πατερικῆς Θεολογίας κα στν οἰκοδόμηση ἑνς ἐργαστηρίου διαθρησκειακοῦ κα διαχριστιανικοῦ Συγκρητισμοῦ.

Ὁ δεύτερος λόγος πο ξαναπροβάλλουμε τος κινδύνους ὀφείλεται εἰς τ ὅτι διαψεύδονται κα θ διαψεύδονται οἱ φροῦδες ἐλπίδες τῶν Οἰκουμενιστῶν γι ὁλοκληρωτικ κατάληψη τῆς Ἐκκλησίας, μόλις βιολογικ ἤ κατ τ θέλημα τοῦ Θεοῦ ἐκλείψουμε ὅσοι ἀπ τος παλαιοτέρους ἀγωνιζόμαστε γι τν φίλη Ὀρθοδοξία. Ὁ Θες δν θ ἀφήσει ἀνυπεράσπιστη τν Ἐκκλησία Του. Ὑπάρχουν νέοι θεολόγοι, ἱερεῖς, μοναχο κα λαϊκο μ πλούσιο γνωσιολογικ ἐξοπλισμ κα ἀκαδημαϊκ ἀξιωσύνη, πο θ συνεχίσουν καλύτερα ἀπ ἐμᾶς τν ἀντιοικουμενιστικ ἀγώνα. Αὐτς τς ἡμέρες ἔφθασε στ χέρια μας ἕνα ἐξαιρετικ βιβλίο ἑνς νέου θεολόγου, διδάκτορος τῆς Θεολογίας, τοῦ Ἀναστασίου Πολυχρονιάδη μ τίτλο «Ἀποδομητς τῆς Ὀρθόδοξης Θεολογίας». Τ βιβλίο ἐπιβεβαιώνει περίτρανα ὅσα ἐμεῖς γράψαμε ἤδη τ 2007 γι τν διάβρωση τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν. Γράφει στν Πρόλογο τοῦ βιβλίου ὁ διεισδυτικς κα μ καλ δογματικ συγκρότηση, ἀλλ κα θαρραλέος κα τολμηρός, συγγραφεύς: «Καταθέτουμε λόγο κριτικό, μ σκοπ τν φανέρωση τῆς ἀπόκλισης ἀπ τν Ὀρθόδοξη Θεολογία ... τῶν καθηγητῶν Πέτρου Βασιλειάδη, Ἰωάννη Πέτρου, Χρυσόστομου Σταμούλη κα Μιλτιάδη Κωνσταντίνου. Ἀκόμη, σχολιάζουμε τ φημολογία περ ἐπιτιμοποίησης ὡς διδάκτορα ἀπ τ Τμῆμα Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ, τοῦ Κύπριου ποιητῆ Κυριάκου Χαραλαμπίδη. Ἀλλ κα θέσεις πο διατύπωσε ὁ μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος. Μαζ μ αὐτς κα τ περ ἐξομολογήσεως λεχθέντα ἀπ τν Παναγιώτη Ἀνδριόπουλο. Κα φυσικ μ ἀφορμ ὅσα ἀκούστηκαν περ τῆς μεταλήψεως τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, μ ἀτομικ κουταλάκια μιᾶς χρήσεως ... ἐνῶ τ τελευταῖο κεφάλαιο περ τῶν κρυφο-μεταπατερικῶν θεολόγων, παρατίθεται ἐδῶ γι πρώτη φορά»[3].

Συγχαίρουμε κα ἐπαινοῦμε τν νέο ἐπιστήμονα γι τν δογματικ εὐθυκρισία κα τ θάρρος του ἀπέναντι στ «πνέον ἀπειλῆς κα δυσφημίας θεοστυγοῦς»[4] οἰκουμενιστικ κατεστημένο τοῦ Τμήματος Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ κα ἐλπίζουμε ἡ ἀποχώρησή τους ἀπ τν ἐνεργ ὑπηρεσία, λόγῳ ἡλικίας, ν ἀποδομήσει τν δική τους στρεβλ κα ἀντορθόδοξη διδασκαλία κα ν δομήσει στερεωτικ τν Ὀρθόδοξη Πατερικ Θεολογία. Ὑπάρχουν κα ἄλλοι νέοι θεολόγοι, τος ὁποίους, ὅπως τος Τρεῖς Παῖδας ἐν τῇ καμίνῳ, «οὐκ ἐδειμάτωσε θυμς θηριώδης, οὐ πῦρ βρόμιον»[5]. Χτύπησε ἠχηρ τν καμπάνα τῆς Ὀρθοδοξίας, κα ὄχι γι πρώτη φορά, ὁ καλς κα εὐαίσθητος Ὀρθόδοξος Θεολόγος Ἀναστάσιος Πολυχρονιάδης. Δν τν ἀκοῦνε ὅμως οὔτε τ Οἰκουμενικ Πατριαρχεῖο, οὔτε ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, οὔτε ἡ Ἱερ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης πο συνεργάζονται κα τιμοῦν κα αὐτος κα ἄλλους ἀποδομητς τῆς Ὀρθοδόξου Θεολογίας, γιατ μαζί τους οἰκοδομοῦν τν νέο πύργο τῆς Βαβέλ, τν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.



[1]. Θεοδρομία 9 (2007) 89-128.

[2]. Περισσότερα βλ. στ βιβλίο τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδωρου Ζηση, Οὐνία. Ἡ καταδίκη κα ἡ ἀθώωση (Στ Freising κα στ Balamand), Θεσσαλονίκη 2002.

[3]. Αναστασιοσ Ομ. Πολυχρονιαδησ, Ἀποδομητς τῆς Ὀρθόδοξης Θεολογίας, Ἐκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2021, σελ. 7.

[4]. Ἀπ τν εἱρμ τῆς ζ´ ὠδῆς τοῦ κανόνος στν Ὕψωση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ: «Ἔκνοον πρόσταγμα τυράννου δυσσεβοῦς».

[5]. Ἀπ τν ἴδιο εἱρμό.