Ο περί Αυτοκεφαλίας !!! διάλογος..

''Αυτοκέφαλη Εκκλησία'' ή ''Αυτοκέφαλη'' Εκκλησιολογία;
 
 
pantokrator 1

Του Νικολάου Μάννη 
Εκπαιδευτικού


Μετά την πρόσφατη (Ιανουάριος 2019) έμπρακτη διακήρυξη της αιρέσεως του Νεοπαπισμού από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως1 βρέθηκε δυστυχώς ως συνήγορος του Φαναρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.
Με τον παρόν κείμενο θα ήθελα να τοποθετηθώ πάνω στο, τελευταίο χρονικά στην σειρά άρθρων του υπέρ των Φαναριώτων, κείμενο του Σεβ. κ. Ιεροθέου με τίτλο «Ο όρος «Αυτοκέφαλη Eκκλησία»»2.
Δυστυχώς, στο κείμενο αυτό ο Σεβασμιώτατος έρχεται σε αντίθεση κυρίως με τον εαυτό του.
Διότι ενώ πολύ σωστά αναπτύσσει (σε ολόκληρο το κεφάλαιο 1 και στο πρώτο μισό του κεφαλαίου 5) την ορθόδοξη εκκλησιολογία περί Κεφαλής της Εκκλησίας (μόνον ο Χριστός), αντιφάσκει έπειτα (στο υπόλοιπο του κεφαλαίου 5, καθώς και στα κεφάλαια 6 και 7), όπως θα δούμε αναλυτικά, θεωρώντας ως Κεφαλή τον «Πρώτο», ασχέτως αν θεωρητικώς αυτό το απορρίπτει.
 
 
 
Ὁ ὅρος «Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία»

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ: http://www.parembasis.gr/index.php/el/5801-2019-06-27

τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Σέ προηγούμενο κείμενό μου κατέληξα στό ὅτι σέ ἑπόμενο κείμενο θά ἀσχοληθῶ μέ τόν ὅρο «Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία», πού παρερμηνεύεται. Αὐτό τό κάνω μέ τήν παρούσα μελέτη, μέ τήν ὁποία ἐπεκτείνω τίς σκέψεις μου, πού συνοπτικά εἶχαν διατυπωθῆ καί παλαιότερα.

Ὅταν ἀναφερόμαστε στίς κατά τόπους Ἐκκλησίες τίς ἀπο­καλοῦμε Αὐτοκέφαλες, καί στόν Τόμο μέ τόν ὁποῖον χειραφετοῦνται οἱ Μητροπόλεις τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί χορηγεῖται σέ αὐτές ἡ αὐτοδιοίκηση γίνεται λόγος γιά Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία.

Θεωρῶ ὅτι ὁ ὅρος Αὐτοκέφαλη Ἐκ­κλησία πρέπει νά διευκρινισθῆ τό τί σημαίνει ἐκκλησιολο­γικῶς. Καί αὐτό εἶναι σημαντικό, διότι τό πρόβλημα πού ἀνέκυψε μέ τήν Οὐκρανία εἶναι ἕνα σύμπτωμα, ἀλλά τό αἴτιο τῆς ἀσθενείας βρίσκεται στό πῶς θεωρεῖται σήμερα ἡ λεγόμενη Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία, ἀπό μερικές κατά τόπους Ἐκκλησίες. Αὐτό θά γίνη σαφές μέ ὅσα θά γραφοῦν στήν συνέχεια.

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ‘’ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ’’

Σχετική εικόνα

Πρωτοπρεσβύτερος Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος                       

MSc Θεολογίας
 

Εἰσήγηση στήν Θεολογική Ἡμερίδα, πού συνδιοργάνωσε ἡ «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν», σέ συνεργασία μέ τήν «Ἑταιρεία Ὀρθοδόξων Σπουδῶν», τόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Σύλλογο «Ἅγιος Ἰωσήφ ὁ Ἠσυχαστής» καί τόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Σύλλογο «Ζωοδόχος Πηγή», μέ θέμα : «Τό Οὐκρανικό Αὐτοκέφαλο καί ἡ νέα ἐκκλησιολογία τοῦ Φαναρίου», πού πραγματοποιήθηκε στήν Θεσσαλονίκη τό Σάββατο 22 Ἰουνίου 2019, στην αἴθουσα Chrystal τoῦ Ξενοδοχείου Porto Palace.

 
Σεβαστοί Πατέρες,                                                                                                               Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

Ἡ εἰσήγηση, πού θά παρουσιάσουμε στήν ἀγάπη σας, ἔχει ὡς θέμα : «Ἡ στάση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στό θέμα τοῦ Οὐκρανικοῦ ΄΄Αὐτοκεφάλου΄΄».

1. Ἡ στάση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

Μέχρι στιγμῆς, ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος δέν ἔχει λάβει τελική ἐπίσημη ἀπόφαση γιά τό θέμα τοῦ Οὐκρανικοῦ ψευδοαυτοκεφάλου. Τό Οὐκρανικό ζήτημα ἔχει ἀπασχολήσει τήν Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο (Δ.Ι.Σ.) σέ ἀρκετές Συνεδρίες της, ἡ ὁποία τό παρέπεμψε στίς Συνοδικές Ἐπιτροπές ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Διορθοδόξων καί Διαχριστιανικών Σχέσεων, ὥστε ἀπό κοινοῦ νά εἰσηγηθοῦν δεόντως πρός τήν Ἱερά Σύνοδο. Οἱ δύο Ἐπιτροπές συνεδρίασαν ἀπό κοινοῦ στίς 23-5-2019 στό Συνοδικό Μέγαρο καί συναποφάσισαν νά προτείνουν στήν Ἱεραρχία τήν ἀναγνώριση τῆς σχισματικῆς ψευδοεκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, τήν ὁποία μονομερῶς καί ἀντικανονικῶς τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἀνεκήρυξε «αὐτοκέφαλη». Τό κείμενο τῆς προτάσεως πρός τήν Ἱερά Σύνοδο ἔχει στά χέρια του ὁ Μητροπολίτης Διδυμοτείχου Δαμασκηνός, πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Νομοκανονικῶν, ὁ ὁποῖος καί ἀνέλαβε νά τό παραδώσει στήν Ἱερά Σύνοδο[1]. Ἡ τελική ἔκδοση τῆς ἀποφάσεως ἀναμένεται νά ληφθεῖ στήν ἑπομένη τακτική Συνεδρίαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, πού θά γίνει τόν ἐρχόμενο Ὀκτώβριο τοῦ 2019.

Η εισήγηση του π.Νικολάου Μανώλη στην Ημερίδα για το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο [ΒΙΝΤΕΟ-ΚΕΙΜΕΝΟ 2019]



Η Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών, η Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών, ο Ορθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής και ο Ελληνορθόδοξος Σύνδεσμος Ζωοδόχος Πηγή συνδιοργάνωσαν θεολογική ημερίδα με θέμα «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 22 Ιουνίου 2019 και ὠρες 09:00 – 13:30 στην Αίθουσα Crystal του Ξενοδοχείου PORTO PALACE, 26ης Οκτωβρίου 65, στη Θεσσαλονίκη.


Ἡ Ψευδοεκκλησία δέν εἶναι FAKE NEWS
πρωτοπρεσβυτέρου Νικολάου Μανώλη
Θεσσαλονίκη, Porto Palace,
22/06/2019
Σεβαστοί πατέρες, ἀγαπητοί ἀδελφοί,
Μᾶς ἀξίωσε καί φέτος ὁ Θεός, ἐν μέσῳ διώξεων, συκοφαντιῶν καί δικαστηρίων, νά βροῦμε τή δύναμη γιά τή διοργάνωση αὐτῆς τῆς εὐλογημένης θεολογικῆς Ἡμερίδας, μέ τήν ἀποκλειστική οἰκονομική στήριξη καί κάλυψη τῶν ἐξόδων ἀπό τίς ἐθελοντικές δωρεές τῶν μελῶν τῶν συλλόγων μας καί νά βγοῦμε μπροστά στόν ἀγώνα ὑπέρ τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐναντίον τῶν πάσης φύσεως αἱρετικῶν καί κυρίως τοῦ ἐμπνευστῆ τῆς ψευδοσυνόδου τοῦ Κολυμπαρίου, οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου, τοῦ φυσικοῦ καί ἠθικοῦ αὐτουργοῦ τοῦ σχίσματος στήν Οὐκρανία. Μέ τό Οὐκρανικό αὐτοκέφαλο ὁ Βαρθολομαῖος, ἐντεταλμένος ἀπό τίς δυνάμεις τοῦ σκότους  νά καταστρέψει τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, μεταχειρίζεται τό πιό ὕπουλο παιχνίδι, γιά νά πετύχει τό σκοπό του. Παίζει ἕνα ἀπό τά τελευταῖα του χαρτιά στήν παρτίδα πού οἱ δαίμονες τῆς πνευματικῆς χαρτοπαιξίας τοῦ ὑποδεικνύουν. Ποντάρει τά ρέστα του στήν ψευδοεκκλησία τῆς Οὐκρανίας!!!

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ: «Τὸ Οὐκρανικὸ Αὐτοκέφαλο καὶ ἡ νέα Ἐκκλησιολογία τοῦ Φαναρίου»

Αποτέλεσμα εικόνας για θεολογικη ημεριδα ουκρανικο
 
Μεγάλη ἐπιτυχία ἐσημείωσε ἡ Θεολογικὴ Ἡμερίδα μὲ τὸν ὡς ἄνω τίτλο, τὴν ὁποία διοργάνωσαν στὸ ξενοδοχεῖο PORTO PALACE τῆς Θεσσαλονίκης τὸ Σάββατο 22 Ἰουνίου καὶ ὧρες 09.00-13.30 τρία χριστιανικὰ σωματεῖα τῆς πόλεως καὶ ἡ «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν». Σὲ μία ὑπερπλήρη τεράστια αἴθουσα παρέστησαν πάνω ἀπὸ ἑξακόσια πρόσωπα. Ἄκουσαν μὲ ἐνδιαφέρον τὶς συγκροτημένες καὶ καλὰ θεμελιωμένες εἰσηγήσεις ὀκτώ εἰδικῶν ἐπιστημόνων καὶ προβληματίσθηκαν γιὰ τὸν διαφαινόμενο κίνδυνο νὰ ἐπεκταθεῖ ἡ σχισματικὴ κατάσταση στὴν Οὐκρανία σὲ ὅλη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Μὲ βάση τὶς εἰσηγήσεις καὶ τὴν διεξαχθεῖσα συζήτηση προέκυψαν τὰ ἑξῆς βασικὰ πορίσματα:

1. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας εἶναι κανονικὸ ἔδαφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας μὲ πανορθόδοξη μέχρι σήμερα ἀναγνώριση, ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. Ἡ γνώμη ὅτι ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία Κωνσταντινουπόλεως ὀφείλεται σὲ παρερμηνεία καὶ ἀπόκρυψη ἐγγράφων.

«Οι των αποστόλων πρωτόθρονοι και της Οικουμένης Διδάσκαλοι…»

Σχετική εικόνα
 

 

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου

Θεολόγου -Συγγραφέως

Πρ. Ιερού Ναού Τιμίου Σταυρού Πειραιώς

 

 Εν Πειραιεί τη 27η Ιουνίου 2019

 
   Κυρίαρχη θέση, αγαπητοί μου αδελφοί, κυρίαρχη θέση στο εορτολόγιο της Εκκλησίας μας κατέχουν οι άγιοι απόστολοι και μάλιστα οι κορυφαίοι εξ’ αυτών Πέτρος και Παύλος, «οι των αποστόλων πρωτόθρονοι», όπως τους χαρακτηρίζει το απολυτίκιο της εορτής. Και τούτο, διότι οι άγιοι απόστολοι υπήρξαν οι «αυτόπται και υπηρέται του Λόγου», τα πρόσωπα εκείνα, που εκλήθησαν από τον Χριστό, να γίνουν οι αυτόπτες μάρτυρες της ζωής, του πάθους, και της αναστάσεώς του, οι συνεχιστές του έργου του, οι μετά το πρώτον θεμέλιον, τον Χριστόν, θεμέλιοι λίθοι της Εκκλησίας, σύμφωνα με τον λόγον του Παύλου «εποικοδομηθέντες επί τω θεμελίω των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου αυτού Ιησού Χριστού» (Εφ.2,20). Γι’ αυτό άλλωστε η Εκκλησία έχει καθιερώσει και περίοδο νηστείας, για τον επάξιο εορτασμό των, την νηστεία των αγίων αποστόλων, από την Κυριακή των αγίων Πάντων μέχρι την ημέρα της εορτής των. Το γεγονός αυτό μας δίδει την αφορμή να στρέψουμε την προσοχή μας χρεωστικώς προς τους μεγάλους αυτούς φωστήρας και να αναφερθούμε σ’ αυτούς, δανειζόμενοι την θεοφώτιστη γλώσσα των αγίων Πατέρων μας και μάλιστα του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Ηγούμενοι της Νέας Εποχής


 

                                                                                                       του Νεκτάριου Δαπέργολα

                                                                                                            Διδάκτορος Ιστορίας

 

      Έλαβε λοιπόν χώρα προχτές η ενθρόνιση ως Αρχιεπισκόπου Βορείου και Νοτίου Αμερικής του Προύσης Ελπιδοφόρου, η εκλογή (ή - για την ακρίβεια - η άνωθεν επιβολή) του οποίου, αντί του παραιτηθέντος (μετά από μακρόχρονες και ασφυκτικές πιέσεις) Δημητρίου, σηματοδοτεί μία νέα φάση στο κεφάλαιο που λέγεται «παγκόσμια επέλαση του Οικουμενισμού». Υπενθυμίζεται ότι μιλάμε για έναν από τους πιο σκληροπυρηνικούς Οικουμενιστές, «ηγούμενο» έως πρότινος στο μαγαζάκι της Χάλκης, με βασικό θεσμικό ρόλο στη νεοεποχίτικη πλάνη του αυτοφερόμενου ως Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (και κάθε λογής αιρέσεων), με κυρίαρχο επίσης ρόλο στη ληστρική ψευτοσύνοδο της Κρήτης (2016), αλλά και πρωταγωνιστής σε πάμπολλες ακόμη εκδηλώσεις της φρικώδους Παναίρεσης, που (δια της συγκρητιστικής ώσμωσης της Ορθοδοξίας με τις δυτικές αιρέσεις, αλλά και τις άλλες θρησκείες) προετοιμάζει πυρετωδώς την παγκόσμια Πανθρησκεία. Βασικό πρωτοπαλίκαρο εδώ και καιρό του αιρεσιάρχη του Φαναρίου (τα τελευταία χρόνια εθεωρείτο μάλιστα και οιονεί διάδοχός του, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως έπαψε πλέον και να θεωρείται - άλλωστε στις ΗΠΑ κατοικοεδρεύει το μείζον μέρος των ταγών της Παγκοσμιοποίησης και της Νέας Εποχής και συνεπώς οι εκεί μεγάλες στοές και οι λοιποί σατανιστικοί χώροι αποτελούν λαμπρή πιθανότητα για περαιτέρω…αναβάπτιση, «αναβάθμιση» και…προαγωγή).

Πολιτική, εκλογές και ηγέτης


Σχετική εικόνα


ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ
 
Πολιτική, εκλογές και ηγέτης 
 
«Εγίγνετό τε λόγω μεν δημοκρατία, έργω δε, υπό του πρώτου ανδρός αρχή»  Θουκυδίδης Β 65.9 (αναφερόμενος στον Περικλή)
 
Αν στα βασικά γνωρίσματα της καθολικότητας, της αυτοτέλειας, της οργάνωσης και της συλλογικής ταυτότητας των ανθρώπινων κοινωνιών προσθέσουμε και την αμφισβήτηση, τότε θα έχουμε τη γένεση του πολιτικού φαινομένου ως την ύστερη απόπειρα των οργανωμένων κοινωνιών να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα κοινωνικής συμβίωσης προς τις ομάδες εξουσίας από τις οποίες νοιώθουν τη στοιχειώδη ασφάλεια ότι δεν θα θιγούν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματά τους.

Εκπρόσωποι 10 Τοπικών Εκκλησιών στα Ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ονουφρίου (ΦΩΤΟ)

   
onomastic onouf
Για την Romfea.gr | Θάνος Θανόπουλος

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε σήμερα, Τρίτη 25 Ιουνίου η μνήμη του Αγίου Ονουφρίου (παλαιό 12 Ιουνίου) στην Λαύρα των Σπηλαίων στο Κίεβο, ημέρα κατά την οποία άγει τα ονομαστήριά του ο Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονούφριος του Πατριαρχείου Μόσχας.
Στην πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο εορτάζων Μητροπολίτης Κιέβου κ. Ονούφριος, και συλλειτούργησαν Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Επίσης στην Θεία Λειτουργία συλλειτούργησαν Ιεράρχες δέκα Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, οι οποίοι απηύθυναν χαιρετισμό στον εορτάζοντα Μητροπολίτη Ονούφριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Γεωργίας τελευταία στιγμή δεν μετέβη στο Κίεβο λόγω της πολιτικής καταστάσεως στη Τιφλίδα.

Κύκκου σε Ονούφριο: ''Οι αντικανονικές ενέργειες στην Ουκρανία απειλούν την Οικουμενική Ορθοδοξία''

   
kikkou
Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr

Χαιρετισμό για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονουφρίου, του Πατριαρχείου Μόσχας, απέστειλε ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρος.
Ο Μητροπολίτης Κύκκου απευθυνόμενος προς τον κ. Ονούφριο, τον χαιρετά ως Ποιμενάρχη της μόνης διορθοδόξως ανεγνωρισμένης τοπικής Εκκλησίας στην Ουκρανία.
''Επί τη ευκαιρία της ονομαστικής Υμών εορτής, ευχόμεθα εκ μέσης καρδίας χρόνους πολλούς και ευλογημένους, διά να εξακολουθήσητε να διαποιμαίνητε, με κενωτικήν αγάπην και υπηρετικήν φιλαδελφίαν, το εμπερίστατον ποίμνιον της φίλης και ομοδόξου χώρας της Ουκρανίας, το οποίον κατά τας ημέρας αυτάς δεινώς δοκιμάζεται, εξαιτίας έξωθεν αντικανονικών ενεργειών, αι οποίαι καταπατούν την μακαραίωνα κανονικήν παράδοσιν της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας, έχουσα ως οδυνηρόν αποτέλεσμα, ουχί την ενότητα της κατά Ουκρανίαν τοπικής Εκκλησίας, αλλά την καταστροφικήν διάσπασιν αυτής, η οποία  εκκολάπτει διαφαινόμενον σχίσμα, απειλούν όλον το σώμα της οικουμενικής Ορθοδοξίας, προς άκραν ικανοποίησιν των εχθρών αυτής'' τονίζει χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Κύκκου.

Η εισήγηση του π.Αναστασίου Γκοτσόπουλου στην Ημερίδα για το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο

 
 
Ιεροκανονικές παράμετροι του  Οὐκρανικού “Αὐτοκεφάλου”[1]*
Πρωτοπρεσβύτερος
Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν
τηλ. 6945-377621,  agotsopo@gmail.com
Θεσσαλονίκη, Σάββατο 22.6.2019
Σεβαστοί πατέρες, αγαπητοί,
Ευχαριστώ θερμώς την οργανωτική Επιτροπή της Ημερίδας για την τιμητική πρόσκληση να ομιλήσω ενώπιόν σας με θέμα «Ιεροκανονικές παράμετροι του Ουκρανικού “αυτοκεφάλου”».
Προσδιορίζοντας πολύ επιγραμματικά την ἔννοια τοῦ αὐτοκεφάλου μπορούμε να πούμε ότι έχει διπλή διάσταση: α) σὲ τοπικὸ ἐπίπεδο καὶ β) σὲ πανορθόδοξο ἐπίπεδο.
α) Σὲ τοπικὸ ἐπίπεδο εκδηλώνεται με την πληρότητα στὴν κανονικὴ δικαιοδοσία τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, χωρὶς καμία ἐξάρτηση ἀπὸ ἄλλο ἐκκλησιαστικὸ κέντρο, γι΄αὐτὸ καὶ εἶναι ἀπαραίτητη γιὰ τὴν ἐκχώρησή του ἡ σύμφωνη γνώμη τῆς Μητέρας Ἐκκλησίας (ἀπὸ τὴν ὁποία ἀποσπᾶται ἡ νέα Ἐκκλησία), καὶ

Η εισήγηση του π.Θεοδώρου Ζήση στην Ημερίδα για το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο

 
Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
Η ΝΕΑ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ
ΣΤΗΝ «ΣΥΝΟΔΟ» ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ «ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ»
 
1. Καταγραφή ἀντιδράσεων πρίν ἀπό τήν «σύνοδο» τῆς Κρήτης καί μετά ἀπό αὐτήν
Ἔχουν περάσει ἤδη τρία (3) χρόνια ἀπό τήν σύγκληση καί διεξαγωγή τῶν ἐργασιῶν τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης τόν Ἰούνιο τοῦ 2016, πού τήν ὀνόμασαν «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο», ἡ ὁποία «Οὔτε Ἁγία οὔτε Μεγάλη οὔτε Σύνοδος» ἦταν, ὅπως ἀπέδειξε ἡ ὀρθόδοξη αὐτοσυνειδησία, μέρος τῆς ὁποίας καταγράψαμε στό διπλό τεῦχος τῆς «Θεοδρομίας» (Ἰούλιος-Δεκέμβριος 2016) πού φέρει τόν ἴδιο τίτλο, δηλαδή «Οὔτε Ἁγία οὔτε Μεγάλη, οὔτε Σύνοδος». Στό τεῦχος αὐτό ἐκτάσεως 320 σελίδων καταχωρίσαμε τά ἀπορριπτικά τῆς «συνόδου» κείμενα τῶν τεσσάρων αὐτοκεφάλων ἐκκλησιῶν, Ἀντιοχείας, Ρωσίας, Βουλγαρίας καί Γεωργίας πού δέν ἔλαβαν μέρος στήν ψευδοσύνοδο, γιατί δέν συμφωνοῦσαν οὔτε μέ τόν τρόπο συγκλήσεως καί λειτουργίας, οὔτε μέ κάποια αἱρετίζοντα προσυνοδικά κείμενα, τῶν ὁποίων ζητοῦσαν διορθώσεις, πρᾶγμα πού δέν ἔγινε. Σημειωτέον ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοί τῶν τεσσάρων αὐτῶν ἐκκλησιῶν ἀντιπροσωπεύουν τό 70% τοῦ συνόλου τῶν Ὀρθοδόξων πιστῶν, ἑπομένως μόνο τό 30% ἐκπροσωπήθηκε στήν «σύνοδο», γεγονός πού μόνο του δείχνει ὅτι δέν ἦταν «Μεγάλη», πολύ περισσότερο μάλιστα, ἐπειδή ἀπό τό σύνολο τῶν 800 Ὀρθοδόξων ἐπισκόπων, παρέστησαν μέ ἐπιλογή μόνον 160, καί ἀπό αὐτούς γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία τῶν συνόδων ἐψήφισαν μόνον οἱ δέκα (10) προκαθήμενοι, πατριάρχες καί ἀρχιεπίσκοποι, ἐξευτελίσαντες ἔτσι καί μέ αὐτό τόν ἐκκλησιαστικό θεσμό τῆς ἰσότητος τῶν ἐπισκόπων. Στό ἴδιο διπλό τεῦχος δημοσιεύονται ἀπορριπτικά καί κριτικά τῆς «συνόδου» κείμενα πολλῶν ἀρχιερέων, λοιπῶν κληρικῶν καί μοναχῶν, ὡς καί λαϊκῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2019

Ώρα καλή στην πρύμνη σας κι αέρα στα πανιά σας

Αποτέλεσμα εικόνας για ημεριδα ουκρανικο
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ

Στον Τσεσμέ της Μ. Ασίας, οι ραγιάδες χάρηκαν πολύ όταν τσακίστηκε η σουλτανική αρμάδα από τον τσαρικό στόλο του Ορλόφ. Υπάρχει όμως κι ένα παράξενο παρασκήνιο. Λέγεται ότι ένας γκεβεζές (αστείος) Έλληνας είχε στοιχηματίσει τότε μ’ έναν πλούσιο Ρωμιό να καταραστεί φωναχτά μπρος στους σουλτανικούς τον στόλο τους κατά την αναχώρηση κι αυτοί ευχαριστημένοι να το πάρουν ως ευχή! Στον γιαλό, την ώρα που σαλπάριζαν τα σουλτανικά καράβια, ο γκεβεζές φώναξε: «Ώρα καλή στην πρύμνη σας και αέρα στα πανιά σας  κι ούτε πουλί πετούμενο να μην βρεθεί μπροστά σας!» Οι άνθρωπο του Δοβλετιού ευχαριστημένοι είπαν: «Βάι! Βάι! Να κι ένας πιστός μας γιουνάν! Εύχεται στον στόλο μας να ταξιδέψει χωρίς να βρει καμία δυσκολία». Ο γκεβεζές όμως εννοούσε άλλο: «Πηγαίνετε κατ’ ανέμου και μη φθάσετε ποτέ πουθενά, δηλαδή να χαθείτε, χωρίς να συναντήσετε ούτε πουλί»! (όπου στη θάλασσα πετούν πουλιά, η στεριά είναι κοντά) κι ο πλούσιος του έδωσε το ποσό που είχαν στοιχηματίσει.  Έτσι λέγεται πως προέκυψε η έκφραση. Θα επανέλθουμε.  

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

ΟΙ ΟΥΝΙΤΕΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΚΑΙ Η «ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»

Αποτέλεσμα εικόνας για ο ποροσενκο ουνιτηςΑποτέλεσμα εικόνας για ποροσενκο και πατριάρχης

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

 

Εν Πειραιεί τη 24η  Ιουνίου 2019

 
    Και άλλες φορές στο παρελθόν αναφερθήκαμε στην εισβολή και την πλήρη σχεδόν επικράτηση και κυριαρχία της παναιρέσεως του Οικουμενισμού μέσα στο χώρο της ακαδημαϊκής θεολογίας και ιδαιτέρως στις Θεολογικές μας Σχολές. Το καρκίνωμα αυτής της φοβερής πολυαιρέσεως, της μεγαλύτερης όλων εποχών, έχει κατορθώσει δυστυχώς να διαβρώσει και να αλώσει τις συνειδήσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των ακαδημαϊκών  διδασκάλων, όπως αυτό τουλάχιστον αποδεικνύεται από την ίδρυση Κατευθύνσεως Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, από τα κατά καιρούς από τις Σχολές αυτές διοργανούμενα Συνέδρια και Ημερίδες,  αλλά και από άρθρα και δημοσιεύσεις καθηγητών και μη.

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ‘’ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ’’



Σχετική εικόνα

















Πρωτοπρεσβύτερος 
Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος                                                                         
MSc Θεολογίας

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ‘’ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ’’

Εἰσήγηση στήν Θεολογική Ἡμερίδα, πού συνδιοργάνωσε ἡ «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν», σέ συνεργασία μέ τήν «Ἑταιρεία Ὀρθοδόξων Σπουδῶν», τόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Σύλλογο «Ἅγιος Ἰωσήφ ὁ Ἠσυχαστής» καί τόν Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Σύλλογο «Ζωοδόχος Πηγή», μέ θέμα : «Τό Οὐκρανικό Αὐτοκέφαλο καί ἡ νέα ἐκκλησιολογία τοῦ Φαναρίου», πού πραγματοποιήθηκε στήν Θεσσαλονίκη τό Σάββατο 22 Ἰουνίου 2019, στήν αἴθουσα Chrystal τoῦ Ξενοδοχείου Porto Palace.

(Τό παρόν κείμενο ἀνεγνώσθη στήν ἐν λόγῳ ἡμερίδα, ἀντί ἐμοῦ, ἀπό τόν ἀξιότιμο κ. Ἄνδρέα Μπουλάκη, Συνταγματάρχη ἐ.ἀ. καί Γενικό Γραμματέα τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν», πρός τόν ὁποῖο δημοσίως ἐκφράζω τίς θερμότατες εὐχαριστίες μου)

Σεβαστοί Πατέρες,                                                                                                                       Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

Μέχρι στιγμῆς, ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος δέν ἔχει λάβει τελική ἐπίσημη ἀπόφαση γιά τό θέμα τοῦ Οὐκρανικοῦ ψευδοαυτοκεφάλου. Τό Οὐκρανικό ζήτημα ἔχει ἀπασχολήσει τήν Διαρκῆ Ἱερά Σύνοδο σέ ἀρκετές Συνεδρίες της, ἡ ὁποία τό παρέπεμψε στίς Συνοδικές Ἐπιτροπές ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Διορθοδόξων καί Διαχριστιανικών Σχέσεων, ὥστε ἀπό κοινοῦ νά εἰσηγηθοῦν δεόντως πρός τήν Ἱερά Σύνοδο. Οἱ δύο Ἐπιτροπές συνεδρίασαν ἀπό κοινοῦ στίς 23-5-2019 στό Συνοδικό Μέγαρο καί συναποφάσισαν νά προτείνουν στήν Ἱεραρχία τήν ἀναγνώριση τῆς σχισματικῆς ψευδοεκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, τήν ὁποία μονομερῶς καί ἀντικανονικῶς τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἀνεκήρυξε «Αὐτοκέφαλη». Τό κείμενο τῆς προτάσεως πρός τήν Ἱερά Σύνοδο ἔχει στά χέρια του ὁ Μητροπολίτης Διδυμοτείχου Δαμασκηνός, πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Νομοκανονικῶν, ὁ ὁποῖος καί ἀνέλαβε νά τό παραδώσει στήν Ἱερά Σύνοδο[1]. Ἡ τελική ἔκδοση τῆς ἀποφάσεως ἀναμένεται νά ληφθεῖ στήν ἑπομένη τακτική Συνεδρίαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, πού θά γίνει τόν ἐρχόμενο Ὀκτώβριο τοῦ 2019.

Κυριακή 23 Ιουνίου 2019

Η στάση των αυτοκεφάλων Εκκλησιών έναντι του Ουκρανικού αυτοκεφάλου.



 
Γράφει ο π. Φώτιος Βεζύνιας

Αγαπητοί πατέρες, κύριοι και κυρίες σύνεδροι, αγαπητοί εν Κυρίω αδελφοί.
   Δεν προλάβαμε να συνέλθουμε από την λαίλαπα της συνόδου του Κολυμπαρίου, δεν προλάβαμε να πάρουμε μια ανάσα από την οικουμενιστική και Aμερικανοκίνητη σύνοδο της Κρήτης, και νέα θύελλα έπληξε και πλήττει την Εκκλησία. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αυτοβούλως, αυτεπαγγέλτως, αυθαιρέτως, πάντως όχι κανονικώς, ανακήρυξε το «αυτοκέφαλον» ως Εκκλησίας, όχι της Κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, που και εκεί δεν είχε δικαίωμα παρέμβασης, (Βλέπε π. Θεοδώρου Ζήση: «ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ»), αλλά   ενός συνονθυλεύματος  χριστιανικών σχισματικών ομάδων της Ουκρανίας. Σε έγγραφο του Γραφείου επί των αιρέσεων, της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς υπό τον τίτλο: «Η Ορθοδοξία οδηγείται σε μεγάλο σχίσμα» με ημερομηνία 21-1-2019 διαβάζουμε: «Τώρα πλέον είναι ολοφάνερο ότι η παγκόσμια Ορθοδοξία, μετά την μονομερή απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου να χορηγήσει καθεστώς Αυτοκεφαλίας σε μια «Εκκλησία», η οποία δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα συνονθύλευμα σχισματικών, καθηρημένων και αυτοχειροτονήτων, οδηγείται με γοργά βήματα σε ένα νέο μεγάλο σχίσμα, ίσως το δεύτερο μεγάλο σχίσμα μετά  από αυτό του 1054, με ανυπολόγιστες εκκλησιαστικές συνέπειες για την πανορθόδοξη ενότητα και προς μεγίστη χαρά των εχθρών της.»[1]

Σάββατο 22 Ιουνίου 2019

Θεολογική ημερίδα με θέμα: "Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου."



Δελτίο Τύπου

Διοργάνωση Ημερίδας με Θέμα:
«Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου»
 

Η "Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών", η "Εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών", ο Ορθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος "Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής" και ο Ελληνορθόδοξος Σύνδεσμος "Ζωοδόχος Πηγή" συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και η νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22 Ιουνίου 2019 και ώρες 09:00 – 13:30 στην Αίθουσα Crystal του Ξενοδοχείου PORTO PALACE, 26ης Οκτωβρίου 65, στη Θεσσαλονίκη .
Στις 5 Ιανουαρίου του 2019, παραμονή της εορτής των Θεοφανείων, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος υπέγραψε στην Κωνσταντινούπολη τον Τόμο Αυτοκεφαλίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, όπως αυτή προέκυψε από την ενωτική κληρικολαϊκή συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε στο Κϊεβο, στις 15 Δεκεμβρίου 2018, με την συμμετοχή των σχισματικών Ορθοδόξων της Ουκρανίας. Από την «Αυτοκέφαλη» αυτή “Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας” απουσιάζει η Κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο, η οποία τελεί εν διωγμώ, και στην οποία ανήκει η συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων της χώρας.
Σκοπός της ημερίδας είναι να ενημερωθεί το ελληνικό κοινό για τα εκκλησιαστικά, ιεροκανονικά, δογματικά και γεωπολιτικά προβλήματα που προέκυψαν από την αιφνίδια αλλαγή στάσης του Φαναρίου και την χορήγηση Αυτοκεφάλου στις σχισματικές ομάδες Ορθοδόξων της Ουκρανίας, κατά παράβαση των ιερών κανόνων. Έγκριτοι θεολόγοι και επιστήμονες θα παρουσιάσουν τις απαρχές, τις αιτίες, την μέθοδο και τις συνέπειες της Πατριαρχικής Πράξης, η οποία έχει κλονίσει την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών. .
Είναι η δεύτερη κατά σειρά ημερίδα των ως άνω σωματείων μετά την περυσινή εξαιρετικά επιτυχημένη ημερίδα που έλαβε χώρα στην Θεσσαλονίκη στις 16-6-18 με Θέμα "Ὁρθοδοξία και Κολυμπάρι δύο χρόνια μετά. Αίρεση, Καθαίρεση, Ορθόδοξη Αντίσταση"

Εκ της Οργανωτικής Επιτροπής της Ημερίδας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΑΦΙΣΑ
           



 







Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Η Επιστολή του Μητροπολίτη Βιδινίου για το Ουκρανικό


Ο Μητροπολίτης Βιδινίου Δανιήλ απευθύνθηκε στους Προκαθήμενους και Ιεράρχες των Τοπικών Αυτοκέφαλων Εκκλησιών σχετικά με τις πράξεις του Φαναρίου στην Ουκρανία.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ.

Σεβασμιώτατε Δέσποτα, Χριστὸς Ἀνέστη!
Ἐλπίζουμε ὅτι χαίρετε, Σεβασμιώτατε, καλῆς ὑγείας ὑπὲρ τῆς ὁποίας καὶ δεόμεθα. Ἡ ταπεινότης μας, ὡς Ἀρχιερεὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας – Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ἑλέῳ Θεοῦ Μητροπολίτης τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βιδυνίου, μέλος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας – Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ἔκρινα ἀπαραίτητο διὰ τοὺς παρακάτω ἀναγεγραμμένους στὴν ἐπιστολή μας λόγους, νὰ καταθέσω τὶς ἀγωνίες καὶ τοὺς φόβους μου μὲ ἀφορμὴ τῶν τελευταίων ἐξελίξεων στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἐντὸς τοῦ κράτους τῆς Οὐκρανίας.
Κατὰ τὴ γνώμη μας, ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τίθεται ἐνώπιον σοβαρῶν προκλήσεων ἐξαιτίας τῆς ἐκχωρήσεως ὑπὸ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, στὶς 6 Ἰανουαρίου 2019, τοῦ οὕτως λεγομένου Τόμου διὰ τοῦ ὁποίου ἐπιχειρεῖται ἡ ἐξασφάλιση τοῦ κανονικοῦ καθεστῶτος τοῦ νεοσυστάτου ἐν Οὐκρανίᾳ ἐκκλησιαστικοῦ μορφώματος (τὸ ὁποῖο συγκροτεῖται ἀπὸ σχισματικοὺς μὲ πολὺ προβληματικὴ, ἀπὸ ἀπόψεως τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου, Ἱεραρχία), ἐνῶ σὲ αὐτὴ τὴν χώρα ἤδη ὑπάρχει μία κοινῶς ἀνεγνωρισμένη κανονικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.