«ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ» Επιστολή στην εκκλησία της Λαοδίκειας
14“Kαι στον άγγελο της εκκλησίας στη Λαοδίκεια γράψε: Nα τι λέει ο Aμήν, ο Mάρτυρας ο αξιόπιστος και αληθινός, η δημιουργική αρχή της κτίσης του Θεού: 15 Tα ξέρω τα έργα σου, ότι ούτε κρύος είσαι ούτε ζεστός. Προτιμότερο θα ήταν να ήσουν είτε κρύος είτε ζεστός. 16 Mα επειδή είσαι χλιαρός, και δεν είσαι ούτε ζεστός ούτε κρύος, θα σε ξεράσω από το στόμα μου. ………
22 Όποιος έχει αφτιά ας ακούσει τι λέει το Πνεύμα στις εκκλησίες.
ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΑΠΕΙΝΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ
Είναι κοινός τόπος ότι και οι επτά επιστολές στις επτά εκκλησίες, όπως αναφέρονται στην Ιερά Αποκάλυψη, απευθύνονται διαχρονικά σ’ όλες τις κατά τόπους εκκλησίες. Και επειδή οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες αποτελούν την Μίαν Αγίαν Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, κατ’ εξοχήν λοιπόν εμείς είμαστε οι αποδέκτες των επτά επιστολών. Περιέχουν και οι επτά επιστολές θησαυρό παραινέσεων, συμβουλών, παρατηρήσεων, και επαίνων προς στις εκκλησίες, όμως σ’ αυτό το μικρό σημείωμα, ταπεινά θέλω να δούμε τι σημαίνει για μας αυτό το «ότι ούτε κρύος είσαι ούτε ζεστός». Μήπως λοιπόν θα μπορούσαμε έτσι να χαρακτηρίσουμε την στάση συνειδητής «τάχα απάθειας και ανοχής», που κρατάμε απέναντι σε πρόσωπα, συμπεριφορές, και γεγονότα, είτε σε προσωπικό επίπεδο είτε ως εκκλησία, ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες, με σταδιακή αποκορύφωση αυτής της χλιαρότητας, στα τελευταία χρόνια. Μάλιστα αυτούς που δείχνουν μία, κάποια διαφοροποίηση σ’ αυτήν την χλιαρότητα τους αποκαλούν είτε φανατικούς, είτε ζηλωτές, ή ακόμα και ταλιμπάν. Και ας γίνω σαφής, για να αποφύγω όσο είναι δυνατόν, τον χαρακτηρισμό του χλιαρού. Ποιος μπορεί να μου δώσει μία σαφή απάντηση, χωρίς να μασάει τα λόγια του, στις εξής ερωτήσεις:
Είναι κοινός τόπος ότι και οι επτά επιστολές στις επτά εκκλησίες, όπως αναφέρονται στην Ιερά Αποκάλυψη, απευθύνονται διαχρονικά σ’ όλες τις κατά τόπους εκκλησίες. Και επειδή οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες αποτελούν την Μίαν Αγίαν Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, κατ’ εξοχήν λοιπόν εμείς είμαστε οι αποδέκτες των επτά επιστολών. Περιέχουν και οι επτά επιστολές θησαυρό παραινέσεων, συμβουλών, παρατηρήσεων, και επαίνων προς στις εκκλησίες, όμως σ’ αυτό το μικρό σημείωμα, ταπεινά θέλω να δούμε τι σημαίνει για μας αυτό το «ότι ούτε κρύος είσαι ούτε ζεστός». Μήπως λοιπόν θα μπορούσαμε έτσι να χαρακτηρίσουμε την στάση συνειδητής «τάχα απάθειας και ανοχής», που κρατάμε απέναντι σε πρόσωπα, συμπεριφορές, και γεγονότα, είτε σε προσωπικό επίπεδο είτε ως εκκλησία, ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες, με σταδιακή αποκορύφωση αυτής της χλιαρότητας, στα τελευταία χρόνια. Μάλιστα αυτούς που δείχνουν μία, κάποια διαφοροποίηση σ’ αυτήν την χλιαρότητα τους αποκαλούν είτε φανατικούς, είτε ζηλωτές, ή ακόμα και ταλιμπάν. Και ας γίνω σαφής, για να αποφύγω όσο είναι δυνατόν, τον χαρακτηρισμό του χλιαρού. Ποιος μπορεί να μου δώσει μία σαφή απάντηση, χωρίς να μασάει τα λόγια του, στις εξής ερωτήσεις:
1. Είναι η παπική οργάνωση, εκκλησία; 2. Έχουν οι παπικοί ιεροσύνη; 3. Ισχύουν τα παπικά μυστήρια; 4. Είναι οι άλλες αυτοαποκαλούμενες εκκλησίες, πράγματι εκκλησίες; 5. Με ποια σοβαρή σκέψη και προβληματισμό, δικαιολογούμε την συμμετοχή μας ως Ορθόδοξη Εκκλησία, στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών; 6. Τι είναι τελικά οι Εβραϊκές συναγωγές, καταραμένες και συναγωγές του Σατανά, όπως τις χαρακτηρίζει στις επτά επιστολές το Άγιο Πνεύμα, ή Ευλογημένες όπως τις αποκαλούν ακόμα και Ορθόδοξοι Πατριάρχες;. 7. Ισχύουν ή όχι οι Αποστολικοί κανόνες, και οι άλλοι κανόνες των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων; 8. Είναι ή όχι η αφή της Ολυμπιακής φλόγας αναβίωση ειδωλολατρικών τελετών, και αν είναι, τι δουλειά έχει η Εκκλησία να ανακατεύετε με καταστάσεις που το λιγότερο μπερδεύουν τον κόσμο; 9.Στο όνομα τίνος ανοίγματος, ποιάς αγάπης, ποιού εκσυγχρονισμού, αναιρούμε τις νουθεσίες των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας και κάνουμε ότι μας κατέβει;
Υπάρχουν κι’ άλλα ερωτήματα. Όμως αν οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις είναι αυτές που περιμένω, τότε είναι λυπηρό αλλά όλοι μας είμαστε χλιαροί. Ανεχόμαστε πράγματα και καταστάσεις, για τις οποίες Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας έφθασαν ακόμα και στο μαρτύριο. Είναι καιρός να «ΣΥΝ-ΕΛΘΟΥΜΕ» με την ουσιαστική σημασία της λέξεως, για να συνέλθουμε και να ξαναβρούμε τον Ορθό Δρόμο. Τον Δρόμο που έχει το Όνομα Του, κατά το «Εγώ ειμί η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή».
Χαίρετε εν Κυρίωπ. Φώτιος Βεζύνιας.
Υ.Γ. (Μην αφήνετε εμάς τους ποιμένες σας, να είμαστε χλιαροί. ΕΛΕΞΤΕ ΜΑΣ)