ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ
ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 29η Μαρτίου
2018.
ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ» ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ
«ΑΠΑΤΗΣ» ΤΗΣ ΑΦΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΑΠΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ «ΕΠΙΣΚΟΠΟ»
Έχει γίνει πλέον «καθεστώς» η τακτική
των χριστιανομάχων να επιτίθενται κατά του Θεανδρικού πρόσωπου του Κυρίου μας
Ιησού Χριστού, παραμονές μεγάλων εορτών, με παιδαριώδη και γελοία δημοσιεύματα.
Αλλά δεν είναι μόνο οι άθεοι και οι λογίς χριστιανομάχοι οι οποίοι επιχειρούν να
προσβάλουν την πίστη μας. Είναι και οι αιρετικοί, οι οποίοι, απ’ ότι φαίνεται
από τα πεπραγμένα τους, μισούν εξ’ ίσου θανάσιμα την Ορθοδοξία μας. Σχεδόν κάθε
χρόνο παρακολουθούμε στα ΜΜΕ δημοσιεύσεις και ρεπορτάζ για θλιβερά περιστατικά,για
ασχήμιες και ταραχές, που δημιουργούν Κόπτες και Αρμένιοι, (μονοφυσίτες), ή γιαανιστόρητα
δημοσιεύματα εκπροσώπων τους με αφορμή την τελετή της αφής του Αγίου Φωτός στον
Πανάγιο Τάφο του Κυρίου μας στην Ιερουσαλήμ.
Ένα τέτοιο θλιβερό περιστατικό
δημοσίευσε πρόσφατα το εκκλησιαστικό ιστολόγιο «Ρομφαία», το οποίο κάνει λόγογια κάποιον αιρετικό αρμένιο
«επίσκοπο», ο οποίος, προσπάθησε να αμφισβητήσει το θαύμα της αφής του Αγίου
Φωτός, το οποίο λαμβάνει κάθε χρόνο το Μεγάλο Σάββατο, σε μας τους Ορθοδόξους. Σύμφωνα
με το δημοσίευμα: «Κάθε χρόνο λίγες ημέρες πριν το
Πάσχα βλέπουμε και διαβάζουμε να αμφισβητούν την γνησιότητα του Αγίου Φωτός,
άλλοι να αμφισβητούν την Ανάσταση του Κυρίου, ενώ άλλοι να ανακαλύπτουν εντελώς
τυχαία απόκρυφα Ευαγγέλια. Αυτή την φορά είδαμε δημοσιογράφο Ισραηλινού
Τηλεοπτικού Δικτύου, να προσπαθεί να καλύψει σε μορφή ντοκιμαντέρ την
μυστηριακή ιστορία του Παναγίου Τάφου. Εντύπωση προκαλεί όμως ότι ο
δημοσιογράφος, αντί να ρωτήσει έναν Ορθόδοξο Ιεράρχη για την γνησιότητα του
Αγίου Φωτός, μίλησε on camera με τον Αρμένιο Επίσκοπο Σαμουήλ. Τι μας είπε όμως
ο Αρμένιος για το Άγιο Φως; Μας είπε ότι ο Θεός δεν έχει κάθε τόσο την όρεξη να
κάνει θαύματα για να χαροποιήσει τον κόσμο, αλλά καμιά φορά το ανάβουμε
εμείς!!! "Έχουν μια λάμπα λαδιού με μικρά κεράκια, εμείς τα αποκαλούμε
"δάδες"... Με αυτά τα κεριά λοιπόν "ανάβουν" την φλόγα που
βγαίνει από τον Πανάγιο Τάφο και την μοιράζουν ως Άγιο Φως" - δήλωσε
προκλητικά ο Αρμένιος Επίσκοπος. Άμεση πάντως ήταν η αντίδραση του
Ελληνορθόδοξου Κληρικού του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ο οποίος κατηγόρησε τον
Αρμένιο Επίσκοπο ότι ψεύδεται και πρέπει αμέσως να περάσει εκτός του Τάφου.
"Εγώ έχω την ευθύνη για τον ιερό χώρο... Δεν λέτε την αλήθεια, λυπάμαι...
Δεν συμβαίνουν αυτά που λέτε..." τόνισε χαρακτηριστικά ο Κληρικός του
Πατριαρχείου».
Η δολιότητα του αιρετικού «κληρικού», αλλά και η
πονηριά του ισραηλινού δημοσιογράφου είναι καταφανής. Ο δημοσιογράφος θέλησε όχι να
διαφωτίσει την «μυστηριακή ιστορία του Παναγίου Τάφου», αλλά να συσκοτίσει το
θαύμα. Να σπείρει την αμφιβολία στις ψυχές των ολιγοπίστων, έτσι ώστε να παύσει
το ολοφάνερο αυτό θαύμα να γίνεται οδοδείκτης πίστεως και αφορμή σωτηρίας σε
κάθε καλοπροαίρετη ψυχή, δόξα και θρίαμβος της αληθείας της Ορθοδοξίας. Γι’ αυτό και δεν κάλεσε σε συνέντευξη τον Ορθόδοξο
Πατριάρχη, τον μόνον αυθεντικό και αυτόπτη μάρτυρα του θαύματος,αλλά έναν
αιρετικό. Αλλά ποια «μαρτυρία» θα μπορούσε
να καταθέσει, αφού ουδέποτε ο ίδιος μπόρεσε να δει, τι συμβαίνει στο Ιερό
Κουβούκλιο; Όπως είναι γνωστό εδώ και αιώνες ο Ορθόδοξος Πατριάρχης εισέρχεται στο Ιερό Κουβούκλιο μόνος, αφού τον ψάχνουν οι ισραηλινές
αστυνομικές αρχές, ότι δεν έχει επάνω του κάποιο σύνεργο αφής, (σπίρτα,
αναπτήρας κ.λ.π.). Σύμφωνα με ανακοίνωση
του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων:«Κατά την 12ην της ημέρας… η λυχνία,
ης γίνεται χρήσις εν τη ιερά τελετή, (η λυχνία είναι σβηστή για να
χρησιμοποιηθεί από τον Πατριάρχη στο τέλος της τελετής όπου και την ανάβει από
το Άγιο Φως που βγαίνει θαυματουργικώς από τον Άγιο Τάφο), μεταφέρεται εν
παρατάξει από του κελλίου, εν ω φυλάσσεται παρά την αγίαν Αποκαθήλωσιν, υπό του
ημετέρου Σκευοφύλακος του Ναού της Αναστάσεως, ηγουμένου του Δραγουμάνου και
ενός Αρχιερέως, εις το άγιον Κουβούκλιον δια της συντομωτέρας οδού, ήτοι δια
του μεταξύ της αγίας Αποκαθηλώσεως και του αγίου Κουβουκλίου τόπου. Άμα τη
ελεύσει αυτών ο Δραγουμάνος αποσφραγίζει την θύραν του Κουβουκλίου και εισέρχεται εντός ο ημέτερος Σκευοφύλαξ ο
φέρων την ιεράν λυχνίαν, ην τοποθετεί επί του αγίου Τάφου, (σβηστή όπως σβηστές
είναι και όλες οι υπόλοιπες λυχνίες που βρίσκονται έξω, στον προθάλαμο του
Αγίου Τάφου). Τη 12.30 άρχεται η λιτανεία εκ του Αγίου Βήματος. Από
την εσωτερική είσοδο του Ναού του Αποστόλου Ιακώβου μπαίνει ο Πατριάρχης στο
Ιερό Βήμα του Καθολικού και κάθεται στον πατριαρχικό θρόνο. Από αυτό το σημείο
περνάνε και ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, των
Αράβων, των Κοπτών και άλλων για να τους δοθεί το Άγιο Φως. Σύμφωνα με τα
προνόμια, αν δεν ασπαστούν το χέρι του Ορθόδοξου Πατριάρχη δεν έχουν το
δικαίωμα να λάβουν το Άγιο Φως από τα χέρια του. Αμέσως μετά αρχίζει η Ιερή
Λιτανεία, η οποία περιφέρεται τρεις φορές γύρω από τον Πανάγιο Τάφο και μετά ο
Πατριάρχης σταματάει μπροστά στον Πανάγιο Τάφο όπου βρίσκονται και οι επίσημοι.
Μετά τη Λιτανεία ο Πατριάρχης βγάζει την αρχιερατική στολή του και μένει μόνο
με το λευκό στιχάριο. Ακολούθως λαμβάνει τους σβηστούς πυρσούς και εισέρχεται
στο Ιερό Κουβούκλιο. Όλα τα κανδήλια είναι σβηστά και τίποτα δεν είναι αναμμένο
στον Ιερό Ναό».(http://www.jerusalem-patriarchate.info/gr/agion_fos.htm.
Κατόπιν εξέρχεται του Ιερού Κουβουκλίου και
μεταδίδει το Άγιο Φως στους πιστούς και στους εκπροσώπους των άλλων δογμάτων
(αιρετικών).
Αν υπήρχε έστω και η παραμικρά ένδειξη απάτης, οι
αλλόθρησκες ισραηλινές αρχές ασφαλείας δε θα την κατήγγειλαν; Αυτό, τι άλλομπορεί να σημαίνει παρά το ότι η αφή δεν μπορεί να είναι
προϊόν απάτης; Μέχρι σήμερα όμως ποτέ δεν είχαμε κάποια καταγγελία. Επίσης κάτι
άλλο πολύ σημαντικό: Πάμπολλες μαρτυρίες αυτοπτών προσκυνητών βεβαιώνουν ότι το
Άγιο Φως την ώρα της τελετής πλανάται στον πανίερο ναό της Αναστάσεως σαν «πύρινες
μπάλες φωτός». Άλλη θαυμαστή μαρτυρία είναι ότι τα σβησμένα καντήλια
ανάβουν μόνα τους και το σπουδαιότερο: το Άγιο Φως τα πρώτα λεπτά της ώρας δεν
έχει τις ιδιότητες του φυσικού φωτός, διότι δεν καίει!
Υπάρχει και ένα ακόμη ισχυρό ιστορικότεκμήριο. Στην
είσοδο του ναού της Αναστάσεως υπάρχει μια κολώνα ανεξήγητα σχισμένη. Σύμφωνα
με ιστορική μαρτυρία, τον 16ο αιώνα, και συγκεκριμένα το 1580, οι αιρετικοί Αρμένιοι δωροδόκησαν τις
οθωμανικές αρχές για να δοθεί η άδεια να μπή στο κουβούκλιο αντί του Ορθοδόξου
Πατριάρχου ο Αρμένιος, για να τελέσει αυτός, αντί εκείνου, την τελετή αφής του
Αγίου Φωτός. Πράγματι οι Οθωμανοί έδωσαν την άδεια, οπότε οΟρθόδοξος
Πατριάρχηςστεκόταν απ’ έξω ακουμπισμένος στη συγκεκριμένη κολώνα προσευχόμενος.
Τότε έγινε ένα συγκλονιστικό θαύμα. Η κολώνα ξαφνικά σχίστηκε και από την σχισμή βγήκε φωτιά, που
άναψε τη λαμπάδα του Ορθοδόξου Πατριάρχου, ενώ ο Αρμένιος ματαίως προσπαθούσε
να ανάψει την λαμπάδα του. Το γεγονός αυτό βεβαίωσε τούρκος Εμίρης, ονόματι
Τούνουμ, ο οποίος είδε το θαύμα και πίστεψε στο Χριστό και επισφράγισε την
πίστη του με το μαρτύριό του. Τον σκότωσαν οι ομόπιστοί του για την ομολογία
του.
Πέραν αυτών τίθεται το ερώτημα: Γιατί εφ’ όσον η αφή του Αγίου Φωτός είναι ένα φυσικό
γεγονός, δεν το μιμούνται οι ετερόδοξες χριστιανικές κοινότητες των
Ιεροσολύμων, Ρωμαιοκαθολικοί, Μονοφυσίτες, Προτεστάντες, αλλά ανέχονται να το
«οργανώνει»ο ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων και ακόμη να το λαμβάνουν εκ
του ελληνορθοδόξου Πατριάρχουμε ό,τι αυτό συνεπάγεται; Και επιπροσθέτως, γιατί
οι Ισραηλινές Αρχές, ανέχονται μια «απάτη», που επιβεβαιώνει την Ανάσταση
Εκείνου, τον οποίον ανασταυρώνουν καθημερινώς με το Ταλμούδ και την Καμπαλά;
Περαίνοντας θέλουμε να εκφράσουμε για
μια ακόμη φορά την λύπη μας, διαπιστώνοντας τα πραγματικά αισθήματα των
αιρετικών για την Ορθοδοξία μας. Ο σκοτασμός της πλάνης δεν τους αφήνει, όχι
απλά να προσεγγίσουν την σώζουσα αλήθεια της Ορθοδοξίας, αλλά ούτε την αλήθεια
των πραγμάτων. Επίσης, επί τη ευκαιρία, θα θέλαμε να απευθυνθούμε προς το
σεβάσμιο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων, να παρακαλέσουμε και πάλι τον Μακαριώτατο
Πατριάρχη κ. Θεόφιλο να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για το θαύμα του Αγίου Φωτόςκαι
να διαλύσει τις όποιες αμφιβολίες και συκοφαντίες κατά της Εκκλησίας μας. Θεωρούμε
αναγκαίεςτις συνεχείς και επαναλαμβανόμενεςδιαβεβαιώσεις του Πατριάρχη, διότι
την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, όπου γίνεται η τελετή της αφής του Αγίου Φωτός,
οργιάζουν οι διαμάχες μεταξύ αθέων, αιρετικών και πιστών με κάθε λογίς ανεύθυνες
παιδαριώδεις φλυαρίες, για τον τρόπο της αφής, αλλά και
της μεταφοράς του αεροπορικώς στην πατρίδα μας.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών