μήνυμα

μήνυμα

Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012

Δια του λόγου το αληθές…

Ποτέ ο γράφων δεν υπήρξε αριστερός, ούτε και φανατικός οπαδός κάποιας άλλης «στάσης» και «τάσης». Όχι αυτό δεν μπορεί να το ισχυριστεί κανείς. «Ουκ εμί Παλου, ουδ πολλ, ουδ Κηφ». Μα οι θέσεις  που διαφαίνονται κάποιες φορές, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σ’ αυτό το λάθος συμπέρασμα. Γι’ αυτό κάνω αυτήν την εισαγωγή για να προλάβω κάποιες άναρθρες κραυγές…. Ένθεν.. κακείθεν.. Λοιπόν απευθύνομαι σε κάθε ενδιαφερόμενο, έχοντα σχέση με το αντικείμενο. Δηλαδή «επαείοντα» κατά τον Πλάτωνα. Απευθύνομαι σε «Δασκάλους», και «Διδασκάλους». Απευθύνομαι σε Πατέρες και Μητέρες. Απευθύνομαι σε Ιερείς και Αρχιερείς. Ο Νόμος πλαίσιο 1566/85 στο άρθρο 1-παρ1 αναφέρει: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να  υποβοηθεί τους μαθητές:  …α) Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται την εθνική ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και τη δημοκρατία…, και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης.»   Δεν θα ασχοληθώ τώρα με το πρώτο σκέλος περί υπερασπίσεως της εθνικής ανεξαρτησίας, της ακεραιότητας και της δημοκρατίας.. γιατί και σ’ αυτόν τομέα είμαστε επίσης ελλειμματικοί… ως οργανωμένο κράτος…!!!!.  Εμπεριέχει πολύ πόνο η συζήτηση…
     Η ερώτησή μου θα είναι σαφής. «Το Ελληνικό Σχολείο τα τελευταία τριάντα χρόνια ήταν σχολείο Ελληνορθόδοξου Προσανατολισμού»; Οι Θεολόγοι «Διδάσκαλοι», αλλά και οι μη Θεολόγοι έμειναν αυτά τα χρόνια στο ύψος των περιστάσεων και των αναγκών; Όλοι εμείς οι υπόλοιποι «δάσκαλοι» και «καθηγητές» μπορούμε να ισχυριστούμε, ότι σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων, και μείναμε υποστηρικτές της «Συνταγματικής Επιταγής», ότι η Εκπαίδευση πρέπει να έχει στόχο την Ελληνορθόδοξη Παιδεία; Αλλά και ως Εκκλησία μπορούμε να το Ισχυριστούμε; Όμως και ως γονείς, μας ένοιαξε έστω και λίγο;….
  Να μην λέμε ψέματα. Βέβαια δεν είναι και τόσο εύκολο να δεχθούμε να λάθη μας, αλλά η αλήθεια είναι – και ο γράφων είναι καθηγητής μαθηματικός και γνωρίζει από σχολείο και τάξη – ότι τίποτα μέσα στα σχολεία μας δεν θύμιζε ότι βρισκόμαστε σε Ελληνορθόδοξα Σχολεία. Τώρα δεν ξέρω πόσο ικανοποιημένοι ήμασταν ως «Δάσκαλοι», ως «Καθηγητές», ως «Γονείς», ως «Εκκλησία» ως απλοί «Ιερείς» με την εικόνα που βλέπαμε τόσα χρόνια.  Τι να πρωτοαναφέρω; Την εκπέμπουσα, "λησμονιά και εγκατάλειψη", εμφάνιση των αγιογραφιών  του Χριστού μας και της Παναγίας μας; Τις οποίες μάλλον τις κάναμε και «χατίρι» που τις είχαμε μέσα σε τάξεις και σε γραφεία; Τον τρόπο με τον οποίο γινόταν η «Προσευχή». Την αγωνία για το αν βρούμε μαθητή που θα γνωρίζει το «Πάτερ ημών..» και αν είχαμε την τύχη να «τον βρούμε» να έχει το θάρρος να σταθεί απέναντι σε διακόσια εχθρικά ζευγάρια ματιών, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων να έχει το θάρρος να αντιμετωπίσει την αδιαφορία και την απόρριψη, των συμμαθητών του; Να μιλήσουμε για τον τρόπο και το ύφος του «Αγιασμού» στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς;.. Να μιλήσουμε για τον «Εκκλησιασμό»; Τι είπατε; Ποιόν «Εκκλησιασμό»; Ας ξυπνήσουμε επιτέλους από τον βαθύ ύπνο της «αυταρέσκειας». Ήταν «Εκκλησιασμός» αυτό το στημένο θέατρο του παραλόγου; Όπου μέσα στον Ιερό Ναό έμπαιναν μερικοί μαθητές με έναν δάσκαλο ή καθηγητή και οι άλλοι ήταν απέξω, στην καλύτερη περίπτωση όρθιοι, στην χειρότερη «αραχτοί» στις δίπλα καφετέριες….  Αν θέλετε να δείτε, όσοι ενδιαφέρεστε, ποια είναι η αλήθεια για τον «Εκκλησιασμό» πάτε στον Ναό της Ενορίας σας και μετρήστε την Κυριακή πόσα παιδιά ηλικίας 10 – 18 ετών είναι εκεί….. Αυτός ο αριθμός και το ποσοστό του, επί  του συνόλου των νέων αυτής της ηλικίας, αντιπροσωπεύει την αλήθεια… Πάλι θα το πω… Ας ξυπνήσουμε από τον λήθαργο της αυταρέσκειάς μας, που έχουμε πέσει όλοι…..
   Τι μπορεί να είναι αυτό που θάπρεπε να μας κάνει υπερήφανους για την θέση μας απέναντι σ’ αυτήν την εκ των έσω άλωση της «πόλης»; Χαμένοι όλοι μας στην καλοπέρασή μας, στην αναζήτηση του πλούτου, και της εύκολης ζωής. Το πρόβλημά μας δεν ήταν ποτέ…, ούτε και τώρα… το «πως θα μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας την Ορθόδοξη πίστη μας και την Ελληνικότητά μας».. Δεν χρειάζεται να με πείσετε για το αντίθετο… Αρκεί να διαβάσουμε τις γενικολογίες και τα πομπώδη πασαλείμματα σε τίτλους «συνεδρίων» και «συνεδριάσεων», εχόντων σχέση υποτίθεται με το «φλέγον θέμα»…. και στα συνοδεύοντα συνήθως όλα τα παραπάνω συμπεράσματα….   Σημαία μας επί τουλάχιστον εικοσιπέντε χρόνια το «δε βαριέσαι».  Το «για το θεαθήναι τοις ανθρώποις..»…
  Και ήρθε η καταιγίδα…  Δηλαδή η καταιγίδα δεν ήρθε τώρα.. Έχει ξεσπάσει εδώ και εικοσιπέντε χρόνια.. μπορεί και πολύ περισσότερο, εμείς απλά κοιμόμασταν ύπνο βαθύ… Άρχισαν λοιπόν κάποιοι θέλετε θρασύδειλοι;… θα συμφωνήσω.. Θέλετε Άθεοι;… δεν θα διαφωνήσω… Θέλετε εγκληματίες; Θέλετε απάτριδες;…. σύμφωνος και εγώ… άρχισαν λοιπόν να λένε και να περιγράφουν όλη αυτήν την κατάσταση με το όνομά της… Και εμείς τρομάξαμε…. Όχι από αυτήν καθ’ εαυτή την κατάσταση, αλλά από το όνομά της. Και το όνομα αυτής «ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»  Ξέρετε η όλοι κατάσταση μου θυμίζει ασπρόμαυρες ταινίες από την Γερμανική Κατοχή… Έπιαναν λοιπόν οι Γερμανοί τότε… τους …ένοχους.. τους ανέκριναν.. χρησιμοποιώντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους… τους έβρισκαν ενόχους… και τους οδηγούσαν στο απόσπασμα… Ακούγονταν μια παρατεταμένη ριπή και ….ησυχία… Τότε κάποιος στρατιωτικός πήγαινε και έδινε την χαριστική βολή… Μα για πείτε μου.. ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ;…. Εκτελεστές  ήταν οι μετέχοντες του εκτελεστικού αποσπάσματος… Και στην προκειμένη περίπτωση εκτελεστικό απόσπασμα του «Ελληνορθόδοξου Σχολείου» είμαστε «ΕΜΕΙΣ»…. Μας αρέσει… δεν μας αρέσει…
Πάθαμε “delirium tremens”.. προεκλογικά… και μετεκλογικά για τις επιπτώσεις που θαααααα… είίίχχχεεεε… η εκλογική νίκη της αριστεράς….  Καημένη Ελλάδα…. Καλά πόσα χρόνια κυβέρνησε η αριστερά; Γιατί μη μου πείτε ότι οι έχοντες ως σημαία τον πράσινο ήλιο ή τα πράσινα άλογα ήταν ή είναι αριστερά… Πολύ περισσότερο ή λιγότερο, δεν τόχω ξεκαθαρίσει μέσα μου , δεν ήταν αριστερά…. οι άλλοι που έχουν σημαία αυτήν την Νέα φλόγα,… που θα διαφώτιζε την Ελλάδα… τρομάρα μας…. Αστεία πράγματα δηλαδή… Ποια αριστερά… και ποια δεξιά… αυτά είναι για δημόσια κατανάλωση…
  Υπήρξαν αριστεροί κυβερνήτες και πρωθυπουργοί και υπουργοί τα τελευταία σαράντα χρόνια και δεν το κατάλαβα… (δηλαδή ούτε και πριν… αλλά άλλη συζήτηση…)  Ποιος όρκιζε εις το όνομα της «Υπερουσίου Τριάδος» τους «Μ….όνους» πρωθυπουργούς, της Ορθοδόξου Ελληνικής Δημοκρατίας είτε ήταν «Βασιλευομένη», είτε «Προεδρευομένη», είτε ότι άλλο… Και τι περιμέναμε να κάνουν αυτοί; Περιμέναμε να φροντίσουν για ένα «Ελληνορθόδοξο Σχολείο»; Σιγά μη τους καίγεται καρφί….
  Όμως μια και αρχίσαμε ας πούμε και για άλλα λάθη μας…. Πόσοι από μας προβληματιστήκαμε ποτέ…  για το «Σε ποιον Θεό πιστεύει» αυτός που αναλάμβανε την διακυβέρνηση αυτής της χώρας.  Είπαμε θα πούμε αλήθειες….. Γιατί δεν διαμαρτυρηθήκαμε επισήμως και με σφοδρότητα… θα αναφερθώ σε κάτι από τα τελευταία.. όταν γνωστό, και απ’ ότι φαίνεται σημαίνον,  στέλεχος της λέσχης «Μπίλντερμπεργκ»  ανελάμβανε σε μία από τις τελευταίες διακυβερνήσεις, εύχομαι να ήταν η τελευταία, ανελάμβανε λοιπόν το τιμόνι του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας;…..  Γιατί τότε δεν τιναχθήκαμε όρθιοι να απαιτήσουμε αυτός που γίνεται Υπουργός Παιδείας, στο κράτος που το Σύνταγμά του το Χαρακτηρίζει Ορθόδοξο…. να είναι «ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ»….. Θα απαντήσω μόνος…. Με πόνο… Δεν το κάναμε γιατί είμαστε και εμείς όλοι χωμένοι μέχρι το κεφάλι μέσα στην διαπλοκή και το παρασκήνιο…. Ναι ξέρω δεν το δέχεσθε…Μην το δέχεσθε… δεν θα με πείσετε για το αντίθετο…
 Αδέλφια Έλληνες. Θα πω κάτι γνωστό για να μην σας κουράζω. Νομίζω το είχε γράψει ο αείμνηστος «Φώτης Κόντογλου». Αυτό που δεν κατάφερε ο Τούρκος μέσα σε 400 χρόνια «Σκλαβιάς» το καταφέραμε μόνοι μας μέσα σε 200 χρόνια «Ελευθερίας». Και το κακό ή το καλό είναι ότι δεν είχαμε «αριστερές» κυβερνήσεις».     
   Για να ρωτήσω:
Ποιος αφαίρεσε τη διδασκαλία των «Αρχαίων Ελληνικών» από τα σχολεία μας; Με ολέθρια αποτελέσματα στην δυνατότητα εκφοράς του λόγου για τους Νεοέλληνες; Οι αριστεροί; Όχι βέβαια
Ποιος αφαίρεσε τη διδασκαλία και μελέτη των «Πατερικών Κειμένων» από τα σχολεία μας; Και έχασαν.. «όχι τη αθώα προαιρέσει των ιθυνόντων»… οι Έλληνες Ορθόδοξοι την επαφή τους με "ότι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμα" έχουν σε σχέση με τις άλλες «Χριστιανικές Ομολογίες»   Οι αριστεροί;  Όχι βέβαια….
Ποιος κατήργησε την καθαρεύουσα ως βασική γλώσσα έκφρασης λόγου στα σχολεία μας; Με αποτέλεσμα οι Ορθόδοξοι Έλληνες να μην μπορούν να κατανοήσουν την Καινή Διαθήκη, ούτε από μετάφραση; Οι αριστεροί; Όχι βέβαια….
Ποιος υποβάθμισε την διδασκαλία της Γεωμετρίας με αποτέλεσμα τα παιδιά μας να μην έχουν μαθηματική δομή σκέψης, που είναι και η βασική δομή του λόγου… Οι αριστεροί; Όχι βέβαια…
Ποιος επέβαλε το μονοτονικό σύστημα γραφής; Οι αριστεροί; Όχι βέβαια…
Ποιος άλλαξε τα βιβλία του Δημοτικού και Γυμνασίου την τελευταία δεκαετία; Οι αριστεροί; Όχι βέβαια…
Ποιος αναπροσανατολίζει.. «ωραία λέξη για αισχρό εγχείρημα»… τώρα την Διδασκαλία της Γραμματικής, των Θρησκευτικών, της Ιστορίας; Οι αριστεροί; Όχι βέβαια… Μόνο αυτό δεν μπορεί να το ισχυρισθεί κάποιος.. Διότι η τωρινή κυβέρνηση είναι περισσότερο «δεξιά» από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων σαράντα ετών, απλά γιατί υπό την «αυστηράν επιτήρησιν των δυνάμεων κατοχής» δεν της επιτρέπεται να κάνει και κάτι άλλο....
Τι κάναμε σ’ όλα αυτά ; Πως αντιδράσαμε; Μα απλά δεν αντιδράσαμε.. ΓΙΑΤΙ;!!!!!.… Λυπάμαι που θα το πω. Γιατί «ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ»….ή νομίζαμε ότι «ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ»…
Τώρα; Τώρα ή πρέπει να αρθρώσουμε λόγο εναντίωσης σε όλα αυτά, και να πιάσουμε μετερίζια πολεμικά, θεωρώντας εχθρούς της Πατρίδος όλους αυτούς που έστησαν αυτό το «άτιμο παιχνίδι», ή ας μείνουμε κλαίοντες πάνω στις στάχτες της παλαιάς δόξης…. Για του λόγου το αληθές.. αδέλφια.
Χαίρετε εν Κυρίω
π. Φώτιος Βεζύνιας